بلاگ

هزینه کارتن بسته‌بندی و هزینه پست چقدر است؟

هزینه کارتن بسته‌بندی و هزینه پست چقدر است؟

دز دنیای امروز مدیریت اقتصادی خانواده از مهم ترین مسائل است. هزینه بسته‌بندی پست ممکن است یکی از سوالاتی باشد که قبل از ارسال مرسوله پستی برایتان پیش آمده باشد. نوع بسته‌بندی مرسوله های پستی با توجه به اندازه و وزن و نوع مرسوله ای که قرار است درون کارتن بسته‌بندی قرار بگیرد متفاوت است. ارسال مرسوله به تمام نقاط ایران یا خارج از کشور از طریق شرکت ملی پست و شرکت های خصوصی انجام می گیرد. فرقی نمی کند راه دور باشد یا نزدیک. مهم است که شیوه و جعبه بسته‌بندی مناسبی را برای مرسوله خود انتخاب کنید. این مسئله به شما اطمینان میدهد که مرسوله شما سالم به مقصد می رسد. در نوشته امروز هزینه بسته‌بندی پست و همچنین انواع جعبه ها را بررسی می کنیم.

چه هزینه هایی دارد؟

رسیدن مرسوله های پستی به مقصد نیازمند صرف هزینه هایی است که آنها را ارسال کننده یا دریافت کننده پرداخت می کنند. افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی در حجم ارسال مرسولات نیز موثر است. البته حضور شرکت های خصوصی مرسولات موجب افزایش سرعت گردیده است. اما همه هزینه ها صرفا متوجه ارسال نیست. یعنی بخش دیگری از هزینه ها باید صرف بسته‌بندی، جعبه و کارتن مناسب پستی شود. محاسبه هزینه پستی همیشه یک چالش بوده زیرا تعیین تعرفه های پست به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

به هر شکل ارسال پستی سفارشات دو هزینه مجزا دارد که یکی شامل هزینه کارتن بسته‌بندی و دیگری هزینه ارسال است. هر دوی این هزینه ها با توجه به نوع محصولی که ارسال می شود، تعیین می شوند و هر کدام هم محاسبات خودش را دارد. البته امکان محاسبه هزینه ها به طور تقریبی وجود دارد. در ادامه به بررسی هزینه های بسته‌بندی و سپس به هزینه های ارسال مرسوله می پردازیم. انواع بسته‌بندی سفارش های پستی عبارتند از:

پاکت حبابدار

پاکت‌های حبابدار روکش کاغذی و لایه داخلی آنها با یک لایه نایلون حبابدار است. این پوشش دولایه کاغذی و نایلونی دلیل محبوبیت این پاکت‌ ها نسبت به سایر پاکت‌های پستی موجود در بازار است. لایه نایلونی داخلی پاکت های پستی حبابدر، خاصیت محافظتی ضد آب و ضد ضربه داراد که باعث می‌شود پاکت پستی و مرسوله آسیب پذیر یا حساس آن، در پروسه انتقال پستی و جابه جایی بر اثر ضربه آسیب نبیند. این محصول به دلیل قیمت مناسب از کارتن های بسته‌بندی محبوبترند.

این پاکت‌ها به صورت چاپدار عرضه می‌شوند که نام و نشانی گیرنده و فرستند و محل الصاق تمبر دارند. علاوه بر این بر روی درب این پاکت‌ها چسب‌های دو طرفه‌ای قرار دارد که به راحتی می توان از آن برای چسباندن درب پاکت استفاده کرد. قیمت پاکت پستی حبابدار به گرماژ کاغذ، نایلون، ابعاد آن بستگی دارد. این نوع بسته‌بندی با توجه به قیمت فروش محصول متناسب بوده و شما می توانید با حداقل هزینه این پاکت ها را از پیواژ خریداری کنید.

کارتن بسته‌بندی پستی

جعبه بسته‌بندی

کارتن پستی یکی از انواع بسته‌بندی های ویژه است که با دارا بودن نشان پست، محل مناسب برای تمبر، مکان برای درج آدرس گیرنده و فرستنده کار ارسال سفارشات را ساده تر کرده است. جعبه های بسته‌بندی پستی برای دفاتر پیشخوان دولت در سراسر ایران، انواع فروشگاه های اینترنتی و شرکت ها برای ارسال پستی می تواند کاربرد گسترده ای داشته باشد.

کارتن های پستی به شما کمک می کنند تا بتوانید محصول خود را برای ارسال آماده کنید. این کارتن ها کیفیت بالایی دارند و علاوه بر این دارای سایزهای استاندارد پست هستند. مهمترین ویژگی کارتن های بسته‌بندی پستی نسبت به کارتن ساده و کارتن اسباب کشی، ارائه آنها هم به صورت چاپدار و هم ساده است.

انواع کارتن های پستی چاپدار

کارتن پستی به صورت چاپ قدیم و طرح جدید ایران پست در بازار وجود دارند. کارتن های طرح قدیم پستی و کارتن های طرح جدید ایران پست از سایز شماره ۱ تا ۹ پستی را شامل می شوند. با توجه به نیاز روزافزون به ابعاد مختلف جعبه ها، محصولات جدید کارتن پستی شامل کارتن های بسته‌بندی کیبوردی که برای ارسال سفارشات با ابعاد متنوع تر تولید و عرضه شده اند.

در یک آنلاین شاپ کوچک یکی از مهمترین ملاک ها قیمت کارتن بسته بندی است. کاهش قیمت بسته‌بندی و ارسال موجب افزایش رضایت مشتریان، افزایش رقابت و احتمال بالاتر برای فروش انواع محصولات میشود. قیمت کارتن پستی به ابعاد، تعداد لایه های مقوا و جنس ورق تولیدی آن بستگی دارد. کارتن های سه لایه قیمت پایین تری به نسبت کارتن های پنج لایه دارند. این نوع کارتن ها در ابعاد بزرگ به صورت پنج لایه اند و برای بسته‌بندی و ارسال محصولات حجیم مورد استفاده قرار می گیرند.

هزینه های ارسال کارتن بسته‌بندی پستی

محاسبه هزینه پستی می تواند یک چالش‌ باشد. شرکت ملی پست و شرکت‌های پستی خصوصی خدمات متعددی ارائه و کالا را به مشتری می رسانند. تعدد این شرکت‌ها و هزینه پستی گاها می تواند سردرگم کننده باشد. اما اگر مرجع قیمت را شرکت ملی پست ایران در نظر بگیریم می توان به نرخ نامه این شرکت مراجعه و از چند و چون عوامل موثر در محاسبه نرخ آگاه شد. البته هزینه ارسال با توجه به شرکت های خصوصی پستی و شرایط اقتصادی ممکن است متغیر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *