بلاگ

وفاداری به برند چیست؟ تعریف و مثال

وفاداری به برند چیست؟ تعریف و مثال

راهنماهای زیادی برای افزایش مخاطبان شما و جذب دسته ای از مشتریان جدید وجود دارد. اما حتی زمانی که دنبال کننده های خود را ایجاد می کنید، مهم است که به خاطر داشته باشید که مشتریانی را که در حال حاضر دارید پرورش دهید و وفاداری به برند ایجاد کنید. به اصل پارتو فکر کنید، که به عنوان قانون ۸۰/۲۰ نیز شناخته می شود. طبق این قانون، ۸۰ درصد از درآمد شرکت شما تنها از ۲۰ درصد مشتریان فعلی شما به دست می آید. نمی دانید چجوری انجامش بدم؟ در اینجا راهنمای ما برای درک و پرورش وفاداری مشتری و برند است – با پشتوانه استراتژی‌ها و مثال‌هایی از برخی از موفق‌ترین برندها.

وفاداری به برند چیست؟

ابتدا، تعریف وفاداری به مشتری برند چیست؟ وفادار به مشتریانی اطلاق می‌شود که از برند شما خریدهای تکراری انجام می‌دهند. یعنی به برند شما اعتماد می‌کنند و به طور مداوم برند شما را نسبت به رقبایتان انتخاب می‌کنند. حتی اگر به فروشگاه بروند و برند شما در دسترس نباشد، به خانه می‌روند و به‌جای خرید جایگزین، آن را آنلاین سفارش می‌دهند. این وفاداری شامل یک وابستگی عاطفی و تمایل کلی مثبت است که می توانید با ایجاد یک رابطه عالی با مشتریان خود به دست آورید.

جذب مشتریان جدید

البته این تعریف کیفی است. تعریف کمی از وفاداری به برند ممکن است با توجه به شرکت، محصولات و رفتار مخاطبان شما متفاوت باشد. با این حال، طبق یک نظرسنجی، ۸۰٪ از شرکت‌کنندگان گفتند که برای ایجاد این وفاداری حداقل سه خرید لازم است و ۳۷٪ گفتند که پنج خرید لازم است. در حالی که این یک پایه خوب برای کار است، می‌توانید آستانه وفاداری را از طریق نظرسنجی‌های مشتریان و گزارش‌های تحلیلی مشخص کنید.

چرا وفاداری به برند مهم است؟

وفاداری به برند برای هر کسب و کار رو به رشدی حیاتی است. اصل پارتو را به خاطر بسپار! وفاداری به برند به شما کمک می کند تا آن پایگاه مشتری سودآور را پرورش دهید تا بتوانید خریدهای تکراری و فروش بیشتر را انجام دهید و جامعه ای از مشتریان خوشحال بسازید. در واقع، مشتریان وفادار هدیه ای هستند که به دادن ادامه می دهند. اگر آنها از محصولات شما راضی باشند، احتمالاً نظرات خود را ارائه می دهند، به دوستان و خانواده خود می گویند و از طرف برند شما حمایت می کنند – به شما کمک می کند مخاطبان خود را افزایش دهید و به طور کلی جذب مشتریان جدید بیشتر می شود.

عددها خودشان گویای مطلب هستند. گزارش شده است که ۶۰٪ از مصرف کنندگان به دوستان و خانوادهدر مورد مارک هایی که به آنها وفاداری می کنند می گویند و ۳۷٪ یک بررسی آنلاین ارائه می دهند. علاوه بر این، ۵۰ درصد از وفاداران به برندهای خرده فروشی برای خرید حضوری از برندهای مورد علاقه خود حاضر می شوند و ۵۶ درصد حداقل یک بار در هفته پیام های آن برندها را بررسی می کنند.

استراتژی ها چیست؟

وفاداری مشتری

ایجاد وفاداری به برند قسمت سخت آن است، زیرا یک شبه ایجاد نمی شود – و در واقع پرورش آن سخت تر می شود. بر اساس اصل اعتماد ادلمن در سال ۲۰۱۸، تنها ۵۴ درصد از مردم به کسب و کارهای آنلاین اعتماد دارند – که ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۷ است. این آمار فقط نشان می دهد که چرا برای شرکت ها مهم تر از همیشه است که وفاداری به برند را در اولویت قرار دهند و در مورد نحوه دسترسی و مراقبت از مشتریان خود آگاه باشند.

واضح است که اگر بتوانید وفاداری به برند را در میان مجموعه ای اصلی از مشتریان ایجاد کنید، می توانید با داشتن جامعه ای متعهد از خریداران احساس امنیت کنید که مشتاق شنیدن نظرات شما و خرید محصولات شما به طور منظم هستند. اساس جذب مشتریان جدید حفظ مشتریان قدیمی کسب و کار شماست. در نوشته های آینده بیشتر در این باره صحبت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *