بلاگ

استراتژی های ایجاد وفاداری به برند چیست؟

استراتژی های ایجاد وفاداری به برند چیست؟

ایجاد وفاداری به برند قسمت سخت کسب و کار است، زیرا یک شبه ایجاد نمی شود و استراتژی خاص خودش را دارد. در واقع به همین دلیل پرورش آن سخت تر می شود. این آمار وفاداری به برند فقط نشان می دهد که چرا برای شرکت ها مهم تر از همیشه است که وفاداری مشتریان را در اولویت قرار دهند. در نوشته قبلی تعریف کامل وفاداری مشتری و اهمیت آن را بررسی کردیم. در مورد نحوه دسترسی و مراقبت از مشتریان خود آگاه باشند. برای شروع آماده‌اید؟ در اینجا پنج استراتژی در مورد چگونگی ایجاد مشتریان وفادار آمده است.

از اطلاعات مشتری برای ارائه تجربیات شخصی استفاده کنید

مشتریان می خواهند بدانند که با ارزشند، درک می شوند و از آنها مراقبت می شود. به‌ویژه در عصر پر از تبلیغات امروزی، اگر پیام‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای که با علایق آن‌ها مرتبط است و سروصدا را کاهش می‌دهد، مخاطبان را به طور مؤثرتری جذب کنید. در واقع، با توجه به یک نظرسنجی ، ۷۳٪ از مصرف کنندگان گفتند که ترجیح می دهند برند ها این کار را انجام دهند. این جایی است که اطلاعات ارزشمند می شوند. اگر بتوانید رفتارها و تعاملات هر مشتری وفاداری به برند خود را ردیابی کنید، می توانید محتوایی بسازید که با آن تجربه مطابقت داشته باشد.

نتفلیکس و آمازون برخی از بهترین نمونه های وفاداری به برند هستند که از این استراتژی کسب و کار استفاده میکنند. پلتفرم‌های آن‌ها بر اساس محصولاتی که قبلاً به آن‌ها نگاه کرده‌اید یا از آنها لذت برده‌اید، پیشنهادهایی ارائه می‌دهند. الگوریتم نتفلیکس حتی از داده‌ها استفاده می‌کند تا انتخاب کند کدام تصویر کوچک را از میان طیف وسیعی از گزینه‌ها به شما نشان دهد. این رویکرد اختصاصی به مشتریان کمک می‌کند تا به پلتفرم جذب شوند، محتوای جدید را مرور کنند و برای اطلاعات بیشتر بازگردند. و هرچه بیشتر مصرف کنند، برند بیشتر در مورد علایق آنها می آموزد، بنابراین چرخه ادامه می یابد.

یک برنامه پاداش وفاداری به برند ایجاد کنید

استراتژی کسب و کار

هیچ اشکالی در تشویق مشتریان قدیمی وجود ندارد. مطمئناً، محصولات شما ممکن است خودشان صحبت کنند، اما گاهی اوقات مشتریان شما فقط می‌خواهند احساس ویژه‌ای داشته باشند – و بدانند که با وفاداری به برند، امتیاز اضافی، بازگشت وجه یا پیشنهادات انحصاری کسب می‌کنند. طبق تحقیقات Forrester (درایالات متحده)، ۷۲٪ از بزرگسالان حداقل به یک برنامه وفاداری تعلق دارند و اعضای برنامه وفاداری به طور متوسط ​​۴۲.۳۳ درصد بیشتر از خریدارانی که در برنامه وفاداری نیستند، هزینه می کنند.

وقتی صحبت از آنچه مردم از آن برنامه‌های وفاداری به برند می‌خواهند به میان می‌آید، تخفیف‌ها، امتیازها، پیشنهادات ویژه و کوپن‌ها در صدر فهرست قرار دارندبا الگوهایی مانند کارت شناسایی عضویت امتیازات باشگاه جوایز خود را ایجاد کنید. می توان آن را با استراتژی کسب و کار برند و لوگوی خود سفارشی کرد.

ارائه خدمات آنلاین به مشتریان وفادار

وفاداری به برند مبتنی بر اعتماد است. و مشتریان می‌خواهند اعتماد کنند که می‌توانند سؤالات و نگرانی‌های خود را با شما در میان بگذارند، و شما به موقع پاسخ می‌دهید. این واقعیت را در نظر بگیرید که ۶۷٪ از مشتریان وفادار انتظار دارند در عرض ۲۴ ساعت پاسخ دهند و ۲۶٪ خواهان پاسخ در نیمی از این زمان هستند. علاوه بر این، ۲۳ درصد گفتند که برندها در صورت ارائه خدمات ضعیف به مشتریان، “وفاداری خود را از دست خواهند داد”. نکته را متوجه شدید. در کنار مشتریان خود باشید و آنها نیز در کنار شما خواهند بود.

جامعه وفاداری به برند از طریق ایمیل ایجاد کنید

ایمیل یک ابزار عالی برای ایجاد یک جامعه درگیر خارج از وب سایت، برنامه یا وبلاگ شما است. این به شما امکان می‌دهد محتوای انحصاری، به‌روزرسانی‌های مرتبط و پیشنهادات ویژه را به راحتی به صندوق ورودی افراد تحویل دهید. همانطور که Campaign Monitor پیدا کرد، بازاریابی ایمیلی به ازای هر ۱ درصد هزینه، ۴۴ درصد سود دریافت می کند و کمپین های ایمیلی ۶ برابر بیشتر از توییت ها کلیک می خورند. حتی برندهای بزرگ با بالاترین وفاداری مشتری مانند دیجی کالا نیز از ایمیل برای به‌روز نگه داشتن مشتریان در مورد محصولات و تخفیف‌های جدید استفاده می‌کنند.

برای یک دلیل بایستید

مشتریان وفادار

وقتی مشتریان محصولات شما را می‌خرند، می‌خواهند بدانند که در شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به جوامعش کمک می‌کند و کمک می‌کند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کند. همانطور که یکی از مشتریان در نظرسنجی در مورد وفاداری به برند گفت، “من فقط می توانم به یک برند فکر کنم که به آن وفاداری زیادی دارم و آن یک برند مراقبت از پوست است. من به بنیانگذار شرکت اعتماد کردم. من معتقدم که او واقعاً سعی می کند بهترین مواد را در محصولاتش استفاده کند.»

سرمایه گذاری روی وفاداری به برند فقط مشتریان شما را خوشحال نمی کند و شما احساس گرما و مبهم می کنید. (اگرچه ایجاد این اعتماد و ارتباط عاطفی رضایت بخش است!) همچنین به بازدهی برند شما کمک می کند. مشتریانی که به برند شما وفادار هستند، احتمالاً آن را به دیگران توصیه می کنند و به خرید ادامه می دهند – حتی اگر قیمت های خود را افزایش دهید یا رقبا سعی کنند آنها را جذب کنند. به همین دلیل است که استفاده از استراتژی هایی مانند راه اندازی برنامه های پاداش، ایجاد کمپین های خوب و ارائه خدمات به مشتریان در شبکه های اجتماعی مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *