بلاگ

چند نکته برای جذب مشتری هدف در کسب و کار کوچک شما، بخش دوم

جذب مشتری هدف برای رشد کسب و کار های کوچک

در بخش دوم این نوشته چند نکته جدید و مهم دیگر را با هم بررسی می کنیم. در نوشته قبل گفتیم شناسایی و جذب مشتری هدف یکی از مهم ترین اصول بازاریابی برای رشد کسب و کار کوچک شماست. یادگیری نحوه جذب مشتری برای موفقیت هر کسب و کار کوچک بسیار مهم است. در واقع، ۵۷ درصد از بازاریابان می گویند که جذب مشتری مهمترین بخش از هزینه های بازاریابی آنها است!

۱. با سایر مشاغل شریک شوید

همکاری با کسب و کارهای مکمل می تواند به شما کمک کند تا به مشتریان جدید برسید و برند و کسب و کار کوچک خود را رشد دهید. شراکت با یک فروشگاه یا سازمان محلی یا همکاری با شرکت دیگری برای ارائه یک تبلیغ مشترک را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که شریکی را انتخاب کنید که ارزش ها و مخاطبان هدفش با شما همسو باشد و اهداف و مزایای شراکت را روشن کنید.در ابتدای کار اطمینان به سایر کسب و کارها بسیار دشوار است. ولی با توسعه دایره همکاران و ارتباطات جذب مشتری هدف از این راه آسان تر می شود.

۲. از بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری استفاده کنید

کمپین های ایمیلی روشی موثر برای اطلاع رسانی و تعامل مشتریان با کسب و کار شما هستند. با ارائه مشوق هایی مانند تبلیغات و تخفیف های انحصاری، فهرستی از مشترکین ایجاد کنید. کمپین های ایمیلی منظم و هدفمند را برای مشترکین خود ارسال کنید و مطمئن شوید که لیست خود را تقسیم بندی کنید تا بتوانید پیام های متناسب با گروه های مختلف مشتریان ارسال کنید. شاید در ابتدا جذب مشتری هدف از طریق ایمیل منسوخ شده باشد ولی هنوز ایمیل ها نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می کند.

۳. میزبانی رویدادها و تبلیغات

اصول بازاریابی و رشد کسب و کار کوچک

با رویدادها و تبلیغات ویژه، مانند فروش، مسابقات و هدایا، مشتریان را جذب کنید. رویدادهایی را برنامه ریزی کنید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد و ارزش ارائه دهد، مانند کارگاه های رایگان برای رشد همکاران با کسب و کار کوچک تر. از رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر کانال ها برای تبلیغ رویدادهای خود و دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده کنید. برای پایبندی به اصول بازاریابی مدرن گاهی حتی نیاز به هزینه های هنگفت هم ندارید. جذب مشتری هدف و آشنایی با همکاران و نیروی کار جدید از مزایای اصلی برگزاری این رویداد ها هستند.

۴. برای جذب مشتری با اینفلوئنسرها همکاری کنید

با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی شریک شوید تا به مخاطبان بزرگ و درگیر دست پیدا کنید. اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که با مخاطبان هدف شما همسو باشد و مشوق هایی مانند تبلیغات انحصاری یا محصولات رایگان به آنها ارائه دهید. موفقیت مشارکت اینفلوئنسرهای خود را زیر نظر داشته باشید و برای دستیابی به مخاطبان وسیع تری با چند اینفلوئنسر کار کنید. همچنین نیازی نیست که بزرگترین و معروفترین بلاگر را برای جذب مشتری هدف قرار دهید. کار با میکرو اینفلوئنسرها می تواند برای رشد کسب و کار و برند کوچک شما بسیار مفید باشد.

۵. تبلیغات محلی را دست کم نگیرید

بهترین روش بازاریابی فروش محصولاتتان به فروشگاه های محلی است. مثلا اگر تولید کننده عروسک های بافتنی هستید با فروش به اسباب بازی فروشی های محل زندگی تان شروع کنید. برای تبلیغ بهترین راه استفاده از لیبل یا تگ مخصوص برندتان است. این تنها یکی از روش های جذب مشتری هدف در یک محدوده خاص جغرافیایی است. همیشه تلاش کنید ضمن رعایت نکات بازاریابی مدرن به اصول قدیمی نیز وفادار باشید.

با اجرای این ۱۰ نکته، می توانید مشتریان را به سمت کسب و کار کوچک خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که ثابت، پایدار و متمرکز بر ارائه ارزش به مشتریان خود باشید و اینگونه در کوتاه ترین زمان نتایج را مشاهده خواهید کرد. در بخش اول این نوشته نیز ۵ نکته دیگر بیان شده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *