بلاگ

انواع مقوای مورد استفاده در تولید یک بسته‌بندی خوب

بسته‌بندی خوب

انواع مختلفی از مقوا در بازار وجود دارد که به روش‌های متنوعی می‌توانیم از آن در زندگی روزمره استفاده کنیم. مقوا با ضخامت‌ها، شکل‌ها و فرم‌های مختلف می‌تواند یک ماده فوق‌العاده قوی و در عین حال سبک باشد . مقوا حتی دارای خاصیت های منحصر به فردی هستند که آن ها را به گزینه خوبی برای استفاده در صنعت بسته‌بندی تبدیل میکند. جنس و بافت مقوا مورد استفاده در تولید یک بسته‌بندی خوب نقش مهمی دارد. این مقاله به رایج‌ترین انواع مقوای مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چرا تولیدکنندگان به آن‌ها برای تولید بهترین بسته‌بندی اعتماد دارند.

انواع کاغذ در بسته‌بندی خوب

قبل از بررسی انواع مختلف مقوا، ضروری است که بدانید از چه نوع کاغذ یا خمیر کاغذ برای ساخت مقوا استفاده می شود. این نوع کاغذها هستند که خواص متفاوتی برای مقوا ایجاد می کنند و نحوه استفاده از مقوا را تعیین می کنند.

حتی با وجود کاربردهای مختلف آن، فقط دو نوع کاغذ برای ساخت مقوا استفاده می شود: کرافت و تست لاینر.

کاغذ کرافت به طور کلی با درختانی با بافت نرم و سالم مانند کاج و صنوبر ساخته می شود. ما در پیواژ برای تولید بهترین بسته‌بندی از نوع کرافت استفاده میکنیم. بافت نرم و سالم به این معنی است که الیاف موجود در خمیر کاغذ تازه هستند و از چیز دیگری بازیافت نشده اند.

جنس نرم ، صاف و سالم این الیاف چوب و همچنین فرآیند تولیدی که طی میکند، کاغذ کرافت را به مقوایی بسیار قوی و ساده‌ترین نوع مقوا برای چاپ روی آن تبدیل می‌کند. به همین دلیل مقوای کرافت رایج ترین نوع مقوا برای تولید بسته‌بندی خوب و ظاهری زیبا و بافتی لطیف است.

در مقابل مقوای تست لاینر از نوع بازیافتی است. از آن جایی که خمیرکاغذ این نوع ورق ها از باقی مانده کاغذ های دیگر تولید می شود به اندازه کافی محکم نیستند. همین مورد باعث می شود قیمت کمتری داشته باشند و عمدتاً در سطوحی که دیده نمی شوند استفاده مورد استفاده قرار میگیرند.

بهترین بسته‌بندی

منظور از فلوت ها در صنعت بسته‌بندی

فلوت ها بخش “موج دار” مقوا هستند. این فلوت ها تأثیر زیادی بر یکپارچگی ساختاری مقوا دارند. بنابراین مشخص می کنند که چه یک مقوا برای چه چیزی می تواند و یا نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در نتیجه این فلوت ها هستند که قیمت و کیفیت بسته‌بندی را مشخص میکنند. همچنین فلوت ها در وزن یک ورق مقوا هم تاثیر گذارند. می دانیم که بسته‌بندی خوب، بسته‌بندی ای است که علاوه بر استحکام لازم وزن پایینی داشته باشد تا حمل، استفاده و یا انبار کردن آن راحت تر باشد.

با تغییر ارتفاع موج‌دار و در نتیجه اندازه فلوت‌ها، مقوا خواص کاملاً جدیدی پیدا می‌کند.

در حالت کلی، ۶ نوع فلوت وجود دارد. آن ها درصنعت بسته‌بندی از A تا G نامگذاری کرده اند. اندازه های استاندارد آن ها عبارتند از:

  • A فلوت با ضخامت ۵ میلیمتر
  • B فلوت با ضخامت ۳ میلیمتر
  • C فلوت با ضخامت ۴ میلیمتر
  • E فلوت با ضخامت ۱.۵ میلیمتر
  • F فلوت با ضخامت ۱.۲ میلیمتر
  • G فلوت با ضخامت ۰.۵ میلیمتر

مقوای مورد استفاده در تولید جعبه ها می توانند چند لایه و ترکیبی از چند نوع فلوت باشند. به عنوان مثال می توان جعبه ای تولید کرد که ترکیبی از B و E فلوت باشد. که به نسبت جعبه ای که تنها از E فلوت ساخته شده بسیار سنگین تر و گران تر است. در نتیجه برای استفاده روزمره برای بسته‌بندی محصولات آنلاین شاپ های کوچک مناسب نیست. زیرا هزینه جانبی زیادی را  به آن ها تحمیل میکند.

صنعت بسته‌بندی

بسته‌بندی خوب باید علاوه بر استحکام مناسب قیمت مقرون به صرفه نیز داشته باشد. استفاده از چند لایه E فلوت بهترین و رایج ترین ترکیب برای تولید بسته‌بندی خوب برای کسب و کار های کوچک است.

E فلوت در صنعت بسته‌بندی

E فلوت سبک ترین نوع مقوای موج دار است که به صورت عمده تولید می شود. بین ۱ میلی متر تا ۱.۵ میلی متر ضخامت دارد، از محتویات درونش را از له شدن خوبی محافظت می کند، همچنین ایده آل ترین فرم مقوای موج دار برای چاپ است. بهترین گزینه برای بسته‌بندی در فروشگاه هاست.

محصولات پیواژ

غالب محصولات پیواژ از جنس E فلوت سه تا پنج لایه هستند. تعداد لایه ها با توجه به ابعاد جعبه و وزنی که می تواند تحمل کند متفاوتند. کارتن پستی پیواژ در ابعاد کوچک از جنس ایفلوت سه لایه و ابعاد بزرگتر از ایفلوت پنج لایه هستند. جعبه های کیبوردی پیواژ نیز از ایفلوت سه لایه تولید شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *