بلاگ

چند نکته برای بازاریابی موثر در کسب و کارهای کوچک پرسود

کسب و کارهای کوچک پرسود

برنامه‌ریزی هزینه بازاریابی ممکن است آخرین چیزی باشد که در کسب و کار خود با آن سر و کار خواهید داشت. اما توجه به آن بسیار ضروری است. اینکه کسب و کار کوچک شما تا چه حد بزرگ است بر میزان هزینه بازاریابی شما موثر است. گذر از ده‌ها گزینه بازاریابی ممکن است طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما برای موفقیت هر کسب‌وکاری، داشتن بودجه بازاریابی ضروری است. در حقیقت این شیوه بازاریابی است که کسب و کارهای کوچک  معمولی را به کسب و کارهای کوچک پرسود تبدیل میکند. اصول بازاریابی برای آنلاین شاپ ها معمولا توسط آژانس ها دیجیتال مارکتینگ اجرا می شود. در این مفاله چند نکته برای مدیریت موثر بودجه بازاریابی را بررسی میکنبم .

۱. از قبل برنامه ریزی کنید

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم. صبر برای شروع سال جدید و برنامه ریزی برای بازاریابی پس از آن بهترین روش برای داشتن یک بازاریابی ناقص است. شما به زمان نیاز دارید تا از ایده های بازاریابی اولیه خود طراحی تا بتوانید با ذهن روشن به آنها بازگردید و آن ها را توسعه دهید. در انتهای سال که ما وضعیت درآمد کسب‌وکارمان را برآورد میکنیم باید تصمیم بگیریم که چه مقدار بودجه داریم و چه مقدار از آن را میخواهیم برای بازایابی هزینه کنیم.

اصول بازاریابی

۲. با اهداف فروش خود شروع کنید

تعیین اهداف گام مهمی در برنامه‌ریزی بودجه بازاریابی است.

  • هر ماه چقدر باید درآمد داشته باشید؟
  • برای رسیدن به اهداف درآمد ماهانه خود به چه تعداد فروش نیاز دارید؟
  • برای تولید چند سرنخ نیاز دارید؟
  • چه تعداد از این سرنخ ها باید به فروش تبدیل شوند؟

تحقیق کنید که چه درصدی از سرنخ‌های شما معمولاً به فروش تبدیل می‌شوند. اگر تازه شروع کرده اید، در مورد نرخ تبدیل سرمایه به فروش در جایگاه خود تحقیق کنید تا به یک هدف واقعی برسید.

۳. هزینه های عملیاتی کسب و کار کوچک خود را فهرست کنید

در مقالات قبلی به بررسی روش های کاهش هزینه های عملیاتی در کسب و کارهای کوچک روش مدیریت آن ها پرداختیم. برای ایجاد یک بودجه بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود، باید دقیقاً بدانید که چقدر پول خرج می شود و چقدر کسب می شود. یک فایل یا پوشه ساده برای مدیریت هزینه های خود ایجاد کنید. در آن تمام هزینه های عملیاتی را پیش‌بینی کنید. هزینه‌ها ممکن است شامل کارکنان، موجودی، میزبانی وب، مالیات فروش، هزینه‌های حرفه‌ای، هزینه‌های تبلیغات شبکه های اجتماعی و هر چیز دیگری باشد که برای تبدیل بیزنس شما به یکی از کسب و کارهای کوچک پرسود خود نیاز دارید. این هزینه های ضروری کسب و کار تصویری واقعی از آنچه باید در رابطه با بودجه بازاریابی خود با آن کار کنید، ترسیم می کند. در اصول بازاریابی تعیین بودجه بازاریابی ماهانه بسیار مهم است.

۴. بودجه سال گذشته کسب و کارهای کوچک پرسود را ارزیابی کنید

اگر از قبل در مارکتینگ فعال هستید، با بررسی عملکرد آنچه در سه ماهه یا سال گذشته به خوبی کار می کرد ولی چیزی جز هدر دادن پول بود شروع کنید. آیا زمانی وجود داشت که از بودجه تعیین شده خود عبور کردید؟ آیا دسته بندی هایی وجود داشت که هرگز یک سکه برای آن خرج نکردید؟ به هزینه های بازاریابی فعلی خود نگاه کنید. چه چیزی باعث افزایش بازدید وب سایت و در نتیجه فروش می شود؟ این مورد به شما این امکان را می دهد که بدانید زمان و پول خود را در یک بودجه بازاریابی جدید در کجا سرمایه گذاری کنید. برای این کار می توانید از یک کارشناس آژانس دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

۵. برنامه بازاریابی خود را توسعه دهید یا به روز کنید

ساختن یک برنامه بازاریابی بخش سرگرم کننده کار است. در این مرحله، باید بفهمید که کسب و کار شما کجاست و به کجا می‌تواند برود. از اطلاعات و مراحل زیر برای ساختن طرح خود استفاده کنید.

  • برای رسیدن به اهداف فروش خود چه مقدار پول باید خرج کنید؟
  • از چه ابزارها و اصول بازاریابی می توانید برای شروع استفاده کنید؟
  • آیا می دانید مشتریان شما چگونه وقت خود را در پلتفرم های آنلاین می گذرانند؟
  • آیا می دانید آنها چگونه می خواهند به بازار محصولات شما وارد شوند؟

اولویت بندی هزینه های خود بسیار مهم خواهد بود. فقط روی بخش هایی تمرکز کنید که شما را از رقبایتان در کسب و کارهای کوچک پرسود متمایز میکند. اهداف بازاریابی شما باید در کوتاه مدت به نتیجه برسند.( تمام سال برای رقابت فرصت ندارید!) هنگامی که طرح به طور کامل اجرا شد، تعیین بودجه بازاریابی برای کسب و کار کوچک شما آسان خواهد بود.

در این مقاله چند نکته برای بازاریابی اصولی برای رسیدن به کسب و کاری پرسود را بررسی کردیم. بهترین راهنمای شما بعد از تجربه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر است که با تحقیق و مشاوره خواهید یافت. در آینده چند نکته دیگر را با یکدیگر بررسی می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *