بلاگ

جعبه شکلات هدیه: ترفندهایی برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد

جعبه شکلات هدیه

شکی نیست که ایران شیرینی زیاد دارد. و دلیل آن تنوع اقوام و ذائقه هاست. به جرات می توان گفت، برای ترغیب ایرانی ها به شیرینی تلاش کمی لازم است. اینجاست که یک بسته‌بندی شکلات با طراحی متفکرانه می تواند تفاوت را ایجاد کند. و ما اینجا هستیم تا مقداری الهام از طراحی را به جعبه شکلات هدیه اضافه کنیم. اگر شکلات می فروشید یا جعبه شکلات طراحی می کنید، این نوشته برای شما مناسب است. در این مقاله، شما: از روانشناسی پشت بسته بندی کرافت و چرایی اهمیت آن و با چند ایده طراحی جعبه شکلات هدیه آشنا شوید.

مردم شکلات هدیه را بیشتر بر اساس احساس می خرند تا طعم

اجزای سازنده شکلات یکسان است. و بله، بسیاری از آنها ترجیحات خود را در مورد طعم ها دارند. برخی نعناع را ترجیح می دهند، برخی دیگر شیر را ترجیح می دهند، و افرادی که مراقب سلامتی هستند بیشتر به شکلات تلخ تمایل دارند. با این حال، با تعداد زیادی شکلات در بازار، جذابیت اولیه برای خرید بر اساس طعم و مزه نیست. این بسته‌بندی است. آنها می دانند چه طعمی می خواهند. بستگی به این دارد که کدام جعبه آنها را راضی می کند که شکلات آنها به شخصی هدیه شود.

طراحی جعبه شکلات هدیه تاثیر قدرتمندی بر تصمیمات خریدار دارد. به طور کلی خریداران به طور طبیعی به سمت بسته‌بندی های بصری جذاب جذب می شوند. آنها بسته‌بندی را به عنوان بازتاب مستقیم ارزش و کیفیت شکلات تفسیر می کنند. واقعیت این است که مهم نیست چند سال دارید، زیبایی را ترجیح می دهید. پس مشتریان شما نیز همینطورند. در واقع، ۷۲ درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی اذعان دارند که بسته‌بندی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. این رقم در انتخاب هدیه حتی بیشتر است – ۸۱٪ است!

این اغراق نیست که ما بر اساس احساسات می خریم و از منطق برای پشتیبانی از آن استفاده می کنیم. بسته‌بندی خوب می تواند فورا توجه را به خود جلب کند، احساسات را برانگیزد و ماهیت محصول را به اشتراک بگذارد. اگر درست انجام شود، شواهد نشان می دهد که مردم بدون تردید خرید خواهند کرد. به معنای واقعی کلمه جعبه شکلات هدیه هم از این اصل پیروی میکند.

۱. ظریف و کلاسیک

بسته‌بندی شکلات

ظرافت وینتیج شامل یک پالت رنگی ملایم و جاودانه است. رنگ هایی مانند کرم ملایم، صورتی کم رنگ، آبی غبارآلود و سفید آنتیک رایج هستند. رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، یا فلزات حس لوکسی را به شما می‌بخشد. جعبه کرافت در طرح های با ظرافت اغلب یادآور فضای است. این جعبه ها حسی از پیچیدگی و نوستالژی را زنده می کنند. پس جعبه های کرافت حس ظرافت و منحصر به فرد بودن به شکلات ها هدیه میدهد.

۲. مینیمالیسم مدرن

ویژگی بارز مینیمالیسم مدرن، تکیه به یک پالت رنگ دو رنگی است. می‌توانید رنگ سومی را اضافه کنید، البته تا زمانی که به عنوان نقطه قوت و برای تأکید بر یک عنصر در بسته‌بندی استفاده شود. بهتر است از فونت های تمیز و خوانا (به عنوان مثال sans-serif) استفاده کنید. شما می خواهید به سمت یک رویکرد غیرمعمول با حداقل تزئینات بروید. مینیمالیسم مدرن در مورد اجتناب از بهم ریختگی است. فهم ارتباط داستان پشت جعبه شکلات هدیه شما، حتی از راه تصویر آن هم آسان است.

۳. زیبایی طبیعی جعبه شکلات و گیاهان

جعبه کرافت

بسته‌بندی شکلات خاکی و طبیعی اغلب دارای سایه های قهوه ای، بژ و پاستلی است. این رنگ ها نشان دهنده حس طبیعت و آرامش هستند. عنصر اصلی طراحی این بسته‌بندی، تصاویر گیاهان است. برای تزئین بسته‌بندی، طرح های ظریف مثل گل، برگ، انگور و ساقه گیاهان را اضافه کنید. این ترفند به جعبه شکلات هدیه شما پیچیدگی و ارتباط را با طبیعت اضافه میکند .

۴. بسته‌بندی اختصاصی

شخصی سازی یک هویت برند به یاد ماندنی ایجاد می کند. ایجاد یک تجربه هدیه منحصر به فرد توسط: دادن امکان افزودن نام به مشتریان، به اشتراک گذاری پیام های ویژه تشکر کردن، یا به اشتراک گذاشتن داستان شرکت خود با آنها. می‌توانید با کارت‌های تشکر، برچسب‌ها یا حتی چاپ طرح اختصاصی روی جعبه و بیشتر برسید. این سطح از شخصی سازی با انواع تایپوگرافی، پالت های رنگی و گرافیک ارائه می شود. هر بسته منحصر به فرد و دلچسب است. چه جشن عروسی و چه تولد، این سبک بسته‌بندی لایه بیشتری از احساسات را اضافه می کند. هر جعبه را به یادگاری ارزشمند و معنادار تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *