بلاگ

جعبه آماده بسته بندی و نقش آن در داستان موفقیت هاش گالری

هر کسب‌وکاری داستانی دارد. ما در پیواژ در کنار عرضه انواع جعبه آماده بسته بندی تصمیم داریم این داستان‌ها را برای شما تعریف کنیم و تریبونی برای کسب‌وکارهای پیواژی باشیم. این داستان از زبان الهام عزیز، مدیر موفق فروشگاه اینترنتی هاش گالری را از دست ندهید. 

کرونا و مسیر پیش رو 

بازی با رنگ‌ها همیشه برای من جذاب بود. تا قبل از اینکه کرونا مثل یک سیل بزرگ زندگی گذشته ما را زیر و رو کند، در سالن زیبایی خواهرم کار می‌کردم. خواهرم چند سالی بود که یک سالن تخصصی ناخن داشت و برای من که عاشق دنیای رنگارنگ لاک‌ها بودم، این شغل اتفاق جذابی بود.

 تا اینکه کرونا از راه رسید! سالن خلوت شد و ما تقریبا بیکار ماندیم. در گیرودار داستان‌های کرونا بودیم که فکری در سرم چرخید. وقتش رسیده بود تا دست‌هایم را روی زانوهایم بگذارم، نفس عمیقی بکشم و روی پاهای خودم بایستم. اما چه کاری؟! من آدم کارهای اداری و پشت ‌میز نشینی نبودم. هنر چیزی بود که قلب و ذهن من را تسخیر می‌کرد و باید در همین مسیر گامی برمی‌داشتم.

شمع‌سازی، شروع یک دنیای رویایی

به نظرم اولین سوال اساسی برای شروع هر کار این است: «چه کاری را می‌توانم بهتر انجام دهم؟»

بعد از پیدا کردن جواب می‌توانیم به هر آنچه می‌خواهیم برسیم. من برای شروع کار به ۳ گزینه نهایی رسیده بودم. خیاطی، قنادی و یا شمع‌سازی گزینه‌های اصلی من بودند. شب‌ها و روزهای زیادی با فکر کردن به این سوال گذشت. تحقیق کردم، مقاله خواندم، فکر کردم و در نهایت شمع‌سازی را انتخاب کردم.

برای یاد گرفتن شمع‌سازی به دنبال کلاس رفتن و دوره گذراندن نبودم. تا می‌توانستم ویدیو‌های آموزشی از یوتیوب و آپارات و … نگاه می‌کردم. از دقیقه به دقیقه هر ویدیو نکته برمی‌داشتم و سعی می‌کردم طبق ویدیوها شمع‌ بسازم. تلاش‌های اولم با خرابکاری‌ها و دست سوزاندن‌ها شروع شد. اما نکته مهم داستان اینجا بود، من ناامید نمی‌شدم.

امنیت شغلی یا استقلال کاری؟

بعد از اینکه تا حدودی شمع ساختن را یاد گرفتم، به فکر راه‌اندازی یک پیج در اینستاگرام بودم. همین زمان‌ها بود که کم‌کم آرایشگاه‌ها باز شدند. پدر و مادرم اصرار زیادی برای برگشت من به سالن زیبایی خواهرم داشتند. استدلال مادرم این بود که: «این کارها هیچ پشتوانه‌ای ندارند. نه بیمه و نه امنیت شغلی… در آرایشگاه خواهرت حداقل از بابت بیکاری ترسی نداری…».

 این داستان دفترچه بیمه و کار ثابت انگار نقطه ضعفی برای تمام والدین ایرانی است! در این کشمکش‌ها تنها یک نفر کنارم ماند، نامزدم در تمام این روزها از من حمایت کرد. برای خرید‌ وسایل کار پا به پایم آمد و در روزهای ناامیدی چراغ راهم شد. با اصرار بیشتر و گفتن «حالا من تلاشم را می‌کنم» خانواده را راضی نگه داشتم و شروع به ساخت شمع و گذاشتن محتوا در صفحه اینستاگرام کردم.  

یک جرقه برای شروع

صفحه اینستاگرام من از صفر مطلق شروع شد. صفحه را برای دوستان و آشنایان فرستادم و خواستم آن را به دوستانشان معرفی کنند. کم‌کم با گذاشتن محتوا و عکس‌های بیشتر، جانی به صفحه دادم. تمام تلاشم را برای عکس‌های باکیفیت و نشان دادن تمام زوایای شمع‌ها به کار می‌گرفتم. ناگهان جرقه‌ای در زندگی من زده شد. در حالی که تعداد دنبال‌‌کننده‌های من تنها ۷۷ نفر بود، یک سفارش عمده از یک شهر شمالی گرفتم.

حس موفقیت، آن هم زمانی که جنگیده باشید، طعم عجیبی به زندگی می‌دهد. تمام لحظاتی که شمع‌های سفارشی را می‌ساختم را به یاد دارم. حس شیرین پیروزی، شبیه زمانی که بعد از یک امتحان سخت برگه‌ای با نمره بالا تحویل می‌گرفتم. سفارش‌ها را به سرعت آماده و ارسال کردم. حالا پرقدرت‌تر از همیشه بودم. در آن زمان من توجهی به تهیه جعبه آماده بسته بندی برای محصولاتم نداشتم و هنوز با اهمیت این موضوع آشنا نشده بودم.

جعبه آماده بسته بندی

جزئیات تعیین کننده‌ای مثل جعبه آماده

کم‌کم با بالا رفتن تعداد دنبال‌کننده‌های صفحه، سرم شلوغ شده بود. پدر و مادرم هم به کار علاقمند شده بودند و کمکم می‌کردند. حمایت‌های شبانه‌روزی پدرم دلم را گرم و رضایت مادرم انرژی‌ام را دوچندان می‌کرد. در این بازار کم‌کم متوجه جزئیاتی شدم که برای بسیاری از مخاطبان من بسیار مهم بود. جعبه آماده بسته بندی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که در این مدت فروش من را دو چندان کرد.

این را زمانی فهمیدم که برای اولین بار از جعبه آماده بسته بندی برای ارسال شمع‌ها استفاده کردم و عکس شمع‌ها را داخل جعبه در صفحه به اشتراک گذاشتم. نتیجه عجیب بود. از روز بعد حداقل روزی یک سفارش از شمعی داشتم که همراه با جعبه آماده بسته بندی ارسال می‌شد. از همین نقطه بود که سعی کردم با روبان و کنف و محصولات مختلف بسته‌بندی محصولات را قابل توجه‌تر کنم.

جعبه آماده بسته بندی پیواژ، یک همکاری موفق

جعبه آماده بسته بندی کمک بزرگی به من در مسیر بسته‌بندی محصولات کردند. جعبه آماده بسته بندی پیواژ به شمع‌های من شخصیت خاصی دادند و آن‌ها را محبوب‌تر کردند. بسیاری از این شمع‌ها به دلیل بسته‌بندی خوبشان به‌عنوان هدیه خریداری می‌شوند. هدیه‌هایی که یک راست از سمت من برای یک عزیز فرستاده می‌شوند.

پیواژ برای من یک پله دیگر رو به بالا بود. یک قدم مهم در موفقیتم که بدون پیدا کردنش شاید کمی شرایط سخت‌تر می‌شد.

موفقیت نمی‌ایستد

موفقیت را باید دنبال کنید. باید همیشه در حال دویدن باشید. موفقیت هیچ‌گاه نمی‌ایستد. من هر روز به دنبال یاد گرفتن یک مدل شمع جدید، پیدا کردن مخاطبان جدید و تبلیغات مختلف برای کسب‌وکارم هستم. داستان من و شمع‌هایم سال‌های سال ادامه خواهد داشت. چشم‌هایم را می‌بندم و روزی را تصور می‌کنم که کلید را می‌اندازم و وارد کارگاهم می‌شوم. ۷-۸ زن جوان که در حال کار کردن هستند، برمی‌گردند و لبخند می‌زنند.

بله من برای گالری هاش، خیال‌های بلندی دارم. کارآفرینی و همکاری و خانم‌هایی که روزی در شرایط مشابهی با من بودند و پیشرفت‌های بیشتر، پله‌های بعدی در مسیر من هستند. پس باید بگویم«این داستان ادامه دارد…»

شما هم برای استفاده از جعبه آماده بسته بندی به فروشگاه پیواژ ما سربزنید تا با دنیایی از وسایل کاربردی برای ارسال محصولات آشنا شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *