بلاگ

حقایق عجیب اما واقعی درباره مقوا، پای ثابت ساخت جعبه آماده

ما در پیواژ هر روزه با انواع و اقسام مقواها سروکار داریم. یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه برای تولید جعبه آماده مقواست. مقواها شکل‌های متنوع و جنس‌های مختلفی دارند. بعضی برای نقاشی و کارهای هنری، بعضی برای ساخت ماکت، بعضی برای بسته‌بندی وسایل و … استفاده می‌شوند. استفاده روزانه ما در دنیای مدرن، از مقواها آنقدر زیاد است که نمی‌دانیم در گذشته چگونه بدون آن‌ها روزگار می‌گذراندیم. امروز در این مقاله به بررسی چند حقیقت جالب درباره مقواها، مواد اولیه جعبه آماده می‌پردازیم.

کلاه‌های مقوایی، اولین خودنمایی مقواها

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، مقواها ابتدا برای استفاده در یک جعبه آماده استفاده نشدند. اولین بار در سال ۱۸۵۶ از مقواها در  انگلستان برای آستربندی کلاه‌ها استفاده شد. این کلاه‌ها که برای مهمانی‌های خاص در انگلستان خریداری می‌شدند، تا مدت‌های زیادی بدون رقیب بودند. یک لایه مقوای نازک در یک کلاه به شکل مخروطی قرار داده می‌شد. این فرم از کلاه از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد هم بین مردم طرفداران زیادی داشت! اگر شما هم نقاشی‌های کتاب تاریخ از فراعنه مصر را به خاطر بیاورید، این نوع کلاه را می‌توانید تصور کنید. به هر شکل این شروع حضور مقواها در عرصه‌ای بجز نوشتار بود. شروعی که با کلاه، و نه با جعبه آماده، همراه بود.

اولین حضور مقواها در دنیای ادبیات

مقواها به جز به کار رفتن در جعبه آماده برای استفاده در دنیای هنرمندها بسیار کاربردی‌اند. با یک مقوا می‌توان اثرهای هنری زیادی آفرید. می‌توان نقاشی‌های حیرت‌انگیزی روی آن‌ها پیاده کرد و چشم دنیا را با اصالت هنر آشنا کرد.

در ادبیات اولین بار کلمه مقوا در رمان «مستاجر سالن ویلدفل» استفاده شد. این کتاب اثری از آن برونته در سال ۱۸۴۸ است. زمانی که هنوز از مقواها در صنعت استفاده نمی‌شد و از آن‌ها برای نوشتن بهره می‌گرفتند. در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «من تمام شهودهای شیفتگی خود را با دقت از بین برده‌ام. اما مداد روی مقوا این حس را در من زنده می‌کند که هیچ سایشی نمی‌تواند اثر کند»

جعبه آماده

علاقمندی به مقوا، به سبک فنلاندی‌ها

فنلاندی‌ها از جمله کسانی‌اند که ارادت خاصی به مقواها دارند. از سال ۱۹۳۰ مرسوم است تا برای تمام مادرانی که به تازگی باردار شده‌اند، یک جعبه آماده قهوه‌ای رنگ ارسال شود. این جعبه آماده شامل تمام وسایل مورد نیاز این کودک است و این راهکار در واقع کمکی برای نگهداری از کودک است. تا اینجای کار چیز عجیب‌وغریبی در کار نبود. قضیه جایی عجیب می‌شود که نوزادان فنلاندی تازه متولد شده مدتی در جعبه آماده خوابانده می‌شوند. فنلاندی‌ها معتقندند که این روش کمک می‌کند تا سندرم مرگ ناگهانی در نوزادان کاهش پیدا کند. البته که این موضوع تا به حال توسط هیچ پزشک و متخصصی اثبات نشده است!

جعبه آماده مقوایی مناسب برای ارسال موجودات زنده!

یکی از داستا‌ن‌های عجیب دنیای مقواها و جعبه آماده مربوط به سال ۱۹۱۳ است. خانم جیسی بیوج در اوهایو تصمیم داشت تا نوزاد ۴.۵ کیلوگرمی خود را به خانه مادربزرگش بفرستد. به نظر خانم بیوج یک جعبه آماده انتخاب خوبی برای فرستادن نوزاد بود. نوزاد داخل یک جعبه آماده قرار گرفت و توسط پست، صحیح و سالم به مادربزرگش تحویل داده شد. این مادر فداکار جعبه پستی حامل فرزند نوزادش را ۵۰ دلار هم بیمه کرده بود!

این اتفاق اما یک بار دیگر هم تکرار شد. والدین مه پیرسترف تصمیم داشتند دختر ۵ ساله خود را به خانه مادربزرگش بفرستند. از آنجایی که پول کافی برای خرید بلیط قطار نداشتند، این کودک هم در یک جعبه آماده و از طریق پست به خانه مادربزرگش رفت.

کلیسای مقوایی نگاهی جدید به مقواها

بعد از زلزله سال ۲۰۱۱ در نیوزلند، جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در مورد بازسازی کلیسای جامع آنگلیکان برگزار شد. همان‌طور که می‌دانید در ژاپن زلزله یک پدیده عادی و معمول است! به همین دلیل بود که نیوزلندی‌ها به سراغ یک معمار ژاپنی رفتند. این معمار تصمیم گرفت تا سازه این کلیسا را با موادی بسازد تا در زلزله‌های احتمالی آینده هیچ آسیب جدی‌ای نبیند. درست حدس زدید! مقوا!

این کلیسا امروزه با نام کلیسای جامع مقوایی شناخته می‌شود و استانداردهای لازم برای یک ساختمان مقاوم در برابر زلزله را دارد. این حرکت و استفاده از مقوا در سازه ساختمان یک حرکت رو به جلو در این صنعت بود و در معماری هم نگاه متفاوتی به ساختمان‌ها ایجاد کرد.

جعبه آماده و دیگر هیچ

ما اما در پیواژ مقواها را برای هدف متفاوتی استفاده می‌کنیم. بسته‌بندی با جعبه آماده برای کسب‌وکارهای خانگی و اینترنتی هدفی است که ما در پیواژ دنبال می‌کنیم. محصولاتی که با عشق از سمت فروشنده پیواژ می‌شوند، انرژی بهتری را به خریدار منتقل می‌کنند. پس شما هم برای خرید محصولات پیواژ اقدام کنید و محصولاتتان را با انرژی و حس بهتری برای مشتری ارسال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *