بلاگ

چند نکته در اصول طراحی بسته‌بندی برای برندها

اصول طراحی بسته‌بندی

چه چیزی کسی را وادار می کند که یک تی شرت را در مقابل لباس ظاهراً یکسان دیگری از یک برند دیگر بخرد؟ ممکن است مشتری متوجه آن نباشد، اما علم در بازی وجود دارد. اصول طراحی بسته‌بندی اولین گام در جذب مشتری است. بسیاری از برندها از روانشناسی در فروش استفاده می کنند تا بفهمند مغز انسان چگونه تصمیم می گیرد. هنگامی که یک مشتری هدف وارد یک وب سایت یا صفحه می شود، آن برند فرصت های متعددی برای تأثیرگذاری بر رفتار او دارد. از اولین برداشت تا تبدیل او مشتری، هر تصمیم در طراحی مهم و تعیین کننده است.

در اینجا، بیاموزید که چگونه طراحی روان‌شناختی می‌تواند همه چیز را از تم وب‌سایت شما گرفته تا رنگ‌های برندتان تا روش های خرید شما را نشان دهد. و اصول اساسی روانشناسی فروش را از طریق تاکتیک هایی که توسط برخی از برندهای برتر جهان استفاده می شود، کشف کنید. درک روانشناسی رفتاری می تواند به برندها کمک کند تا سؤالات درستی در مورد مخاطبان هدف خود بپرسند. بسیار فراتر از شناسی اولیه آنها، مثلا انگیزه های عمیق تر آنها چیست؟ چگونه می توانید نیازهای اولیه آنها را برآورده کنید؟ دانستن اصول طراحی بسته‌بندی در پاسخ به بخش بزرگی از سوالات کمکتان می کند.

۱. اصول طراحی برای انسان ها و ویژگی هایشان

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما طراحی برای انسان ها یک تاکتیک موثر در روانشناسی فروش است – با این حال برخی از برندها اغلب این مفهوم اساسی را نادیده می گیرند. هنگام ایجاد برند خود، مهم است که به ارزش‌ها و اصول طراحی بسته‌بندی بر اساس سلیقه خود پایبند باشید، اما مهم‌تر این است که تجربه کاربر را در هر تصمیمی متمرکز کنید.

به یاد داشته باشید: فقط به این دلیل که چیزی برای شما جذاب است، به این معنی نیست که برای یک مشتری هدفتان نیز جذاب است.

برند ها در طول زمان اصول طراحی بسته‌بندی محصولات خود را تغییر می دهند تا از رقبا عقب نمانند. البته برخی از برند ها همیشه به یک طرح بسته‌بندی وفادار باقی می مانند. راه دیگر برای شخصی سازی کردن طراحی خود استفاده از چهره های خندان واقعی در طراحی و بازاریابی وب سایت و یا صفحه خود است. لبخند زدن و صبر مهم ترین بخش کار است. همان طور که می دانید خنده مسری است پس هر چقدر با روی گشاده تری با مشتریانتان برخورد کنید احتمال جذب آن ها بیشتر است.

۲. از روانشناسی رنگ برای فروش استفاده کنید

رنگ در روانشناسی فروش

روانشناسی رنگ ها موضوعی چالش برانگیز است که با برداشت های مختلف و ترکیبی از نتایج جستجوی گوگل درهم آمیخته شده است. در عین حال مواظب اطلاعات اشتباه در اینترنت باشید تا دچار خطا در دیزاین بسته‌بندی محصولاتتان نشوید. در گذشته در مقاله ای درباره روانشناسی رنگ ها و تاثیر آن ها در فروش گفتیم. اما همه افراد با هر رنگ ارتباط یکسانی ندارند.

همانطور که برایان کوگلمن، دانشمند رفتارشناسی می نویسد: ” در دنیای غرب، مردم رنگ قرمز را به دلیل ارتباط عاطفی آن با خطر و اشتیاق توصیف می کنند. اما در چین، رنگ قرمز برای خوشبختی و ثروت تداعی عاطفی است.” فرهنگ و تنوع عقاید در روانشناسی رنگ ها تفاوت هایی ایجاد می کند که نمی توان آن را در یک چارچوب کلی خلاصه کرد. پس توجه به تفکرات و فرهنگ غالب مشتریان می تواند اصول طراحی بسته‌بندی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

یک مطالعه این ادعا را تأیید می‌کند که اگرچه الگوهایی در فرهنگ‌ها و مناطق وجود دارد مانند ارتباط زیاد رنگ زرد با شادی و سیاهی با غم، اما این تفاوت‌ها همچنان وجود دارند.

۳. اصول طراحی برای سهولت استفاده را رعایت کنید

پیش بینی می شود که فروش سالانه تجارت الکترونیک تلفن همراه در ایران به تنهایی در سال ۲۰۲۵ به ۳۵۰ میلیارد تومان برسد. از آنجایی که استفاده از تلفن همراه همچنان در حال افزایش است، مهم است که وب سایت و شبکه های اجتماعی شما برای بهبود تجربه کاربری در تلفن های هوشمند بهینه شود. یافتن تعادل بین سهولت استفاده و عملکرد بسیار مهم است. ممکن است بخواهید انتخاب های زیادی را به مشتریان ارائه دهید، اما اگر بر قابلیت استفاده سایت تلفن همراه شما تأثیر بگذارد، ممکن است این تجربه ناموفق باشد.

گاهی تنها رعایت اصول طراحی بسته‌بندی کافی نیست و باید به جزییات بیشتری توجه کنید. تجزیه و تحلیل داده ها، مانند اطلاعات به دست آمده از نقشه تحلیلی پست ها، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید مشتریان هدفتان چگونه در سایت یا صفحه شما حرکت می کنند، کجا گیر می کنند و چه زمانی از آن خارج می شوند.

۴. از اصول گشتالت استفاده کنید

اصول گشتالت که در دهه ۱۹۲۰ معرفی شدند، مجموعه ای از ایده ها هستند که می توانند به طراحان کمک کنند تا طرح های دلپذیر و کاربردی بر اساس درک مغز انسان ایجاد کنند. مغز ما به طور طبیعی الگوهایی را در اطلاعات سازماندهی می کند و برای مصرف و درک بهتر آنها می یابد. این تحقیق به مجموعه‌ای از اصول روان‌شناختی منجر شد که از نظر تعداد و نام متفاوت هستند، اما اغلب عبارتند از: مجاورت، شباهت، تداوم، بسته بودن، پیوستگی، ادراک، سازمان‌دهی، تقارن، تداوم و شکل/زمینه.  بیاموزید که چگونه آنها برای طراحی یک برند و سایت تجارت الکترونیک کاربرد دارند. اصول گشتالت از ترکیب روانشناسی فروش و اصول طراحی بسته‌بندی ایجاد شده اند.

در مقالات بعدی بیشتر راجع به آن صحبت می کنیم.

۵. . چشم مشتری را راهنمایی کنید

فردی که برای اولین بار وارد صفحه شما می شود، گاهی برای پیمایش صفحه یتان و چیزی که نیاز دارد، به یک ضربه نیاز دارد. شما می توانید با استفاده از روانشناسی طراحی، آنها را از طریق این پیمایش راهنمایی کنید. عناصر گرافیکی (مانند فلش ها یا خطوط منحنی) و انیمیشن روی پیمایش هر دو از اصل پیوستگی گشتالت استفاده می کنند تا به کاربر کمک کنند اشیاء را متصل کند و مسیری را دنبال کند. همچنین می‌توانید از تأکید از طریق رنگ، اندازه یا عناصر طراحی برای جلب توجه کاربر به یک نقطه کانونی استفاده کنید.

طراحی بسته‌بندی

همان طور که می بینید رنگ گرم این تصویر به راحتی شما را جذب می کند. در حقیقت چشم شما را ترغیب می کند که به آن توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *