بلاگ

افزایش فالوور اینستاگرام برای کسب‌وکارهای نوپا

اینستاگرام مدت زیادی است که دیگر تنها یک شبکه اجتماعی برای سرگرم کردن افراد نیست. این شبکه اجتماعی این روزها شبیه یک بازارچه بزرگ با انواع و اقسام محصولات است. ظرفیت‌ بالای این شبکه اجتماعی و البته استقبال مردم از خرید اینترنتی به کمک اینستاگرام باعث شده تا افراد زیادی به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام و رونق دادن به کسب‌وکارشان باشند. در این مطلب با هم چند راه‌حل ساده برای افزایش فالوور اینستاگرام را یاد می‌گیریم.

استوری و لایو را جدی بگیرید.

استوری‌ها این روزها ابزار اصلی تعامل با مخاطب در اینستاگرام هستند. سعی کنید هر روز استوری بگذارید و مخاطب را با خودتان و کسب‌وکارتان درگیر کنید. استفاده از استیکرها و ابزارهای تعاملی استوری هم نقش مهی در افزایش فالوور اینستاگرام ایفا می‌کند. می‌توانید درباره محصولات و خدماتتان در باکس سوال با فالوورهای خود تعامل داشته باشید. این روش‌ علاوه بر افزایش فالوور اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا با نظرات مخاطبین بیشتر آشنا شوید و از آن‌ها برای بهبود خدمات خود استفاده کنید. لایو اینستاگرام هم یکی از روش‌های بازاریابی است که کمک می‌کند مخاطب به شما اعتماد کند و احساس صمیمیت بیشتری با شما داشته باشد.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.

کسانی که صفحه اینستاگرامی پرمخاطبی دارند و در بین فالوورهای خود تاثیرگذارند، اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. می‌توانید برای افزایش فالوور اینستاگرام با این افراد همکاری کنید و با پرداخت مبلغ تبلیغات از آن‌ها بخواهید تا پیج شما را معرفی کنند. کامنت گذاشتن برای این افراد، تگ کردن آن‌ها در استوری‌ها و به طور کلی تعامل با اینفلوئنسرها می‌تواند برای افزایش فالوور اینستاگرام شما کارساز باشد. ممکن است آن‌ها کامنت شما را پاسخ دهند یا استوری شما را در صفحه خود منتشر کنند و به این ترتیب مخاطبین آن‌ها با شما آشنا شوند.

افزایش فالوور اینستاگرام

از مشتری‌های خود بخواهید برایتان عکس ارسال کنند.

یکی از مهم‌ترین راه‌های تعامل و افزایش فالوور اینستاگرام کمک خواستن از مشتری‌هاست. مشتری‌هایی که از محصولات شما در خانه خودشان عکس بگیرند و برای شما ارسال کنند. این تصاویر در پیج اینستاگرام شما باعث جلب اعتماد بیشتر سایر مخاطبین می‌شود. اگر این افراد تصویر محصولتان را استوری کنند و پیج شما را در استوری خود تگ کنند، کمک زیادی به افزایش فالوور اینستاگرام خواهد کرد. شما می‌توانید برای تشویق مخاطبین به انجام این کار، کدهای تخفیف یا هدیه‌هایی در نظر بگیرید.

فالوورهای فیک را کنار بگذارید.

افزایش فالوور اینستاگرام معمولا در گام‌های اول سخت است و افراد را وسوسه می‌کند تا از فالوور فیک استفاده کنند. اگرچه به این روش می‌توانید تعداد فالوورها را یک شبه چند برابر کنبد ولی کیفیت صفحه شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. طبق الگوریتم‌های اینستاگرام، درصد زیادی از فالوورهای شما باید در ساعات اولیه اشتراک پست با شما تعامل داشته باشند. این تعامل باعث بیشتر دیده شدن پیج شما می‌شود. حال اگر تعداد زیادی از فالوورهای شما غیرواقعی و یا فیک باشند، تعامل صفحه شما به شدت کاهش پیدا می‌کند.

پروفایل اینستاگرام خود را جدی بگیرید.

اولین برخورد مخاطب با صفحه شما از طریق پروفایل اینستاگرام است. سعی کنید در ابتدای کار نام کاربری مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید. این اسم باید به اسم برند شما نزدیک باشد و البته تا حدی که ممکن است کوتاه و قابل فهم باشد. یک عکس پروفایل باکیفیت و مناسب برای خودتان انتخاب کنید. سعی کنید در بایو اینستاگرام فعالیت خود را در یک یا دو جمله توضیح دهید. این توصیف باید بتواند مخاطب را به صورت خیلی خلاصه با شما آشنا کند. گذاشتن هشتگ‌های پرکاربرد هم می‌تواند در این زمینه به دیده شدن شما کمک کند. در نهایت برای کامل شدن پروفایل خود، هایلایت‌های استوری را جدی بگیرید. اطلاعات مهم مورد نیاز مخاطب را در هایلایت‌های صفحه خود قرار دهید تا مخاطب بتواند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

پست‌های خود را بهینه‌سازی کنید.

سعی کنید پست‌های خود را طوری انتخاب کنید که خسته‌کننده نباشند. از عکس‌های بی‌کیفیت پرهیز کنید. گاهی از ویدیو کمک بگیرید و با ساخت ویدیوهای ساده به صفحه خود تنوع بدهید. به واکنش‌های مخاطبین توجه کنید و از این تعامل استفاده کنید. یعنی چه؟ اگر مخاطب از یک نوع پست شما استقبال می‌کند، این نوع از محتوا را گسترش دهید و بیشتر استفاده کنید. در کپشن‌ها هم سعی کنید با مخاطب تعامل کنید و در انتها از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. فراموش نکنید که کامنت‌ها را حتما پاسخ بدهید. این موضوع باعث حس خوب مخاطب و افزایش تعامل خواهد شد.

افزایش فالوور اینستاگرام

از بسته‌بندی محصولات عکس یا ویدیو بگیرید.

بسته‌بندی‌ها می‌توانند نقش مهمی در افزایش فروش و افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشند. عکس از این بسته‌بندی می‌تواند مخاطب را برای سفارش محصولات شما ترغیب کند. انواع مختلف این محصولات را می‌توانید در پیواژ پیدا کنید. ما در پیواژ با محصولات متنوع بسته‌بندی خیال شما را بابت بسته‌بندی محصولتان راحت می‌کنیم. محصولات متنوعی مثل جعبه کیبوردی، پاکت کرافت، ظرف پلاستیکی، جعبه بالشتی، چسب و … را می‌توانید در تعداد مورد نیاز خود، به کمک پیواژ سفارش دهید. استفاده از جعبه آماده باعث حس مثبت مخاطب، افزایش رضایت آن‌ها، معرفی به دیگران و در نهایت افزایش فالوور اینستاگرام می‌شود.

سخن آخر

افزایش فالوور اینستاگرام راه طولانی و سختی به نظر می‌رسد. صبور باشید و سعی کنید روی یک برنامه منظم فعالیت خود را ادامه دهید. در این مقاله با نکات مهم افزایش فالوور اینستاگرام آشنا شدیم. با کمک این نکات می‌توانید به تدریج یک صفحه اینستاگرامی موفق با فروش بالا داشته باشید. برای بسته‌بندی محصولات هم می‌توانید روی ما در پیواژ حساب کنید و از این به بعد «پیواژش کنید».

 

با ما در اینستاگرام همراه باشید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *