بلاگ

لایو اینستاگرام و تاثیر آن در بازاریابی محصولات

لایو اینستاگرام و تاثیر آن در بازاریابی محصولات

 

لایو اینستاگرام یکی از قابلیت‌های بی‌نظیر اینستاگرام برای کمک به کسب‌وکارها، به منظور سهولت در ارتباط با مشتری‌ها و طرفدارانشان است. از آن‌جایی که بسیاری از دوستان پیواژی ما در اینستاگرام فعالیت دارند، دانستن این موارد را برای آن‌ها بسیار کاربردی دیدیم و تصمیم گرفتیم در تا در مقالات هفتگی‌ در مجله پیواژ، در مورد این موضوعات بیشتر گپ بزنیم. برای خواندن مقالات بیشتر در مورد نحوه جواب دادن کامنت‌‌ها، افزایش فالور اینستاگرام، عکاسی از محصول برای اینستاگرام و … به وبلاگ پیواژ سر بزنید.

اگر در بخشی از مسیر حس کردید که به کمک استوری و پست‌ها نتیجه مطلوبتان حاصل نمی‌شود و یا اینکه به دنبال برگزاری یک کمپین، یک اتفاق جدید و ارائه تخفیف به مشتری‌های خود بودید، می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید. در این مقاله این موضوع را جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

چرا لایو اینستاگرام فرصت مناسبی برای مارکتینگ کسب‌وکارهاست؟

لایو اینستاگرام مزیت‌هایی دارد که آن را در مقایسه با سایر ویژگی‌های اینستاگرام منحصر به فرد می‌کند. در ادامه چند نمونه از این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

  • اولویت لایو در نوار بالایی نمایش استوری‌ها:

وقتی یکی از صفحاتی که دنبالش می‌کنید به لایو می‌رود در اولین جایگاه نمایش استوری‌ها قرار می‌گیرد. به این ترتیب مشتری و مخاطب به راحتی می‌تواند لایو شما را ببیند و احتمالا نسبت به آن کنجکاو می‌شود. این موضوع احتمال مشاهده ویدیوی زنده شما را بیشتر می‌کند.

  • اطلاع‌رسانی به مخاطبان:

نوتیفیکیشن مربوط به لایوها برای تمامی مخاطبان به صورت پیش‌ فرض فعال است. به محض شروع ویدیوی زنده شما، برای فالوئرها یک نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و آن‌ها به دیدن لایو شما دعوت می‌شوند.

  • امکان ذخیره لایو اینستاگرام:

یکی از قابلیت‌هایی که با گذشت زمان به لایو اضافه شد، امکان ذخیره کردن آن است. به این ترتیب مخاطب می‌تواند در هر زمانی ویدیوی لایو شما را مشاهده کند. این ویژگی کمک می‌کند تا افرادی که به هردلیلی قادر به تماشای لایو نبودند، این ویدیو را در زمان مناسب‌تری مشاهده کنند.

لایو اینستاگرام

زمان مناسب برای گذاشتن لایو اینستاگرام را پیدا کنید.

قبل از برنامه‌ریزی برای لایو اینستاگرام باید درباره مخاطبانتان تحقیق کنید. در بخش اینسایت اینستاگرام می‌توانید به راحتی مشاهده کنید که مخاطبان شما در چه زمانی از روز فعالیت بیشتری دارند. بعد از بررسی این موارد می‌توانید یک زمان و روز مشخص برای لایو مشخص کنید و آن را به مخاطبانتان اطلاع‌رسانی کنید.

برای محتوای لایو اینستاگرام خود برنامه داشته باشید.

شما باید بدانید که در طول لایو قرار است چه کاری انجام بدهید. به سوالات متدوال پاسخ بدهید؟ درباره یک کمپین یا تخفیف اطلاع‌رسانی کنید و یا اینکه فقط یک آموزش رایگان از هنرتان را ارائه بدهید؟ همه این موارد باید قبل از شروع لایو برنامه‌ریزی شده باشند تا محتوای لایو شما برای بیننده جذابیت پیدا کند.

خلاصه کلام

اینستاگرام دریایی از محتوا و امکانات متفاوت است. با وجود اینکه همگی ما سال‌هاست که در این دنیا فعالیت داریم، شاید هنوز با تمامی ریز و بم آن آشنا نشده باشیم. به کمک مقالات پیواژ می‌توانید گام اول برای این آشنایی را بردارید و یک استفاده اصولی از این محیط برای کسب‌وکارتان بکنید. برای سفارش جعبه آماده و پاکت کرافت از پیواژ هم می‌توانید به سایت ما سر بزنید و انواع محصولات بسته‌بندی را به صورت آنلاین سفارش بدهید. محصولتان را با ظاهاری مناسب به خانه جدیدش بفرستید و حس مثبت توجه به تمام جزئیات را به مشتری منتقل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *