بلاگ

افزایش امنیت پیج اینستاگرام با چند ترفند ساده ، بخش دوم

امنیت پیج اینستاگرام

در نوشته قبلی گفتیم هک پیج‌های اینستاگرامی دغدغه اکثر کسانی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و همه افراد به دنبال روش‌هایی برای افزایش امنیت پیج اینستاگرامی خود هستند. هر چه پیج تعداد فالوورهای بالاتری داشته باشد این دغدغه بیشتر است. راه‌های افزایش امنیت اینستاگرام حتی برای صفحات خصوصی هم کاربردی است. در ادامه چند ترفند برای افزایش امنیت صفحه اینستاگرام را معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال حفظ امنیت اطلاعات خصوصیتان هستید یا نگران منبع درآمدتان در اینستاگرام ، با ما در ادامه همراه باشید. صفر تا صد راه‌هایی که باید برای جلوگیری از هک پیج اینستاگرامی را در این نوشته آموزش می‌دهیم. با بررسی برنامه‌های آنفالوور شروع می کنیم.

برای امنیت پیج خود از برنامه‌های آنفالوور استفاده نکنید

گزینه های زیادی به عنوان برنامه‌های آنفالوور وجود دارند که وظفه شان آنفالو کردن خودکار دنبال شوندگان شما است. برای این برنامه‌ها باید به حساب اینستاگرام خود وارد شوید. در نتیجه نام کاربری و رمزعبور شما را در اختیار دارند. با نصب برنامه‌های آنفالوور بی‌کیفیت، امنیت پیج اینستاگرام خود را از دست می‌دهید. در صورتی که مجبور به نصب این برنامه ها هستید، حتماً یک برنامه معتبر و قابل اطمینان را پیدا کنید. البته هر چقدر کند و خسته کننده سعی کنید مدیریت پیج ها دنبال شوندگان را دستی انجام دهید.

اینستاگرام از منابع معتبر دانلود کنید

 پیج‌های اینستاگرامی

یکی از راه‌های حفظ امنیت پیج اینستاگرام دانلود از منابع معتبر است. برنامه اینستاگرام را فقط از طریق اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. به هیچ عنوان فریب عنوانی مثل اینستاگرام ضدفیلتر و یا اینستاگرام با ویژگی خاص را نخورید. زیرا نقاط ضعف و ویژگی های محدودکننده برنامه اصلی قلاب اصلی هکرهاست. آن ها به این روش شما را متقاعد میکنند تا از کانال تلگرام یا سایتی خاص برنامه ناایمن را دانلود کنید. حتی پیج‌های اینستاگرامی آموزشی نیز مطمئن نیستند.

با نصب اشتباه برنامه و وارد کردن اطلاعات حساب کاربری، هکرها در لحظه اطلاعات شما را دریافت و اکانتتان را هک می‌کنند.

بخش Account history را بررسی کنید

به طور دوره ای دستگاه هایی که حساب کاربریتان در آن فعال است چک کنید. در صورت مشاهده پست های خاص حتماً بخش Account history اینستاگرام و بخش امنیت پیج را بررسی کنید. در این بخش تمام تغییرات حساب کاربری شما از ابتدا تا امروز لیست شده است. تغییراتی مانند :

  • تغییر رمزعبور، ایمیل و شماره موبایل
  • نام و نام کاربری و بایو
  • زمان ورود و خروج به تفکیک دستگاه و شهر
  • حساب های بلاک یا مخفی شده
  • پست‌هایی که لایک کرده و یا کامنت گذاشته اید
  • محتوای آرشیو یا حذف شده
  • زمان سپری شده شما در اینستاگرام به تفکیک روزها

برای مشاهده این اطلاعات این مراحل را طی کنید:

  1. روی منوی همبرگری بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Your activity را انتخاب کنید.
  2. در بخش Account History تغییرات اصلی حساب کاربری (تغییر رمز، ایمیل، شماره همراه و…) وجود دارد. سایر گزینه‌ها هم تاریخچه اطلاعات دیگر و مهم امنیت پیج اینستاگرام شما را نمایش می‌دهد.

بخش Login Activity را بررسی کنید

برنامه‌های آنفالوور

در بخش Login Activity دستگاه‌هایی که در حساب شما وارد شده اند وجود دارند. در این بخش موقعیت مکانی، نام دستگاه، تاریخ و ساعت آخرین ورود دستگاه‌ها را مشاهده کنید. هر دستگاه‌ ناشناسی را از حساب کاربری خودتان خارج کنید.

برای مشاهده دستگاه‌های وارد شده به حساب کاربری خود این مراحل را طی کنید:

  1. از منوی همبرگری بالای صفحه گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.
  2. گزینه Accounts Center را انتخاب کنید.
  3. روی Password And Security بزنید.
  4. گزینه Where you are logged in را انتخاب کرده و دستگاه‌ها را مشاهده کنید.
  5. روی دستگاه‌های ناشناس کلیک کرده و با انتخاب گزینهٔ Log out آن‌ها را از حساب کاربری خودتان بیرون کنید.

سایر نکات امنیت پیج در اینستاگرام

به‌هیچ‌عنوان روی لینک‌های ناشناس در اینستاگرام کلیک نکنید. لینک‌های ناشناس می‌تواند باعث نشت اطلاعات شخصی و در نتیجه دسترسی هکرها به پیج اینستاگرامی شما شود.

یکی دیگر از راه‌های افزایش امنیت پیج‌های اینستاگرامی، غیرفعال کردن وضعیت آنلاینی شما است. گزینه Activity Status را خاموش کنید تا از وضعیت آنلاینی شما مطلع نشوند.

در صورتی که فالوورهای مشکوکی در پیج اینستاگرامی خودتان مشاهده کردید، آن‌ها را حذف یا حتی مسدود (Block) کنید.

همان‌طور که گفتیم، این‌ موارد تمام روش‌های حفظ امنیت پیج اینستاگرامی شما هستند. قبل از اینکه مورد حمله هکرها قرار بگیرید و هیچ راهی برای بازگرداندن حساب کاربری خودتان نداشته باشید، سطح امنیت پیجتان را بالا ببرید. روش‌هایی مثل احراز هویت دو مرحله‌ای، ثبت ایمیل و شماره همراه ضروری‌ترین کارهایی است که باید بلافاصله بعد از ساخت حساب کاربری انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *