باتوجه به مطالعات صورت گرفته تا سال ۲۰۱۶،پنج عامل موفقیت یک بسته بندی به شرح زیر شناسایی شدند:

۱-حمایت بسته بندی از ساختار برند

۲-سازگاری با محیط زیست

۳-فراهم سازی قابلیت های اساسی یک بسته بندی

۴-بهینه سازی عملکرد

۵-کاهش هزینه

تاثیر این عوامل بر زنجیره تامین، تولید و عرضه تولید کنندگان بر نحوه عملکرد صاحبان برند موثر خواهد بود. درنتیجه تامین کنندگان بسته بندی می بایست اطمینان حاصل کنند که در طراحی محصولات خود این ۵ عامل را در جهت حمایت از برند در نظر بگیرند.