بلاگ

دایرکت اینستاگرام و راز تبدیل مشتری به خریدار

یک پیج فروش آنلاین دارید؟ در روز چند نفر در دایرکت از شما سوال می‌پرسند و یا به محصولتان علاقه نشان می‌دهند؟ چند نفر از این تعداد محصول شما را خریداری می‌کنند؟ به نظر می‌رسد در کسب‌وکارهای مختلف نسبت بین دایرکت اینستاگرام و مشتری‌هایی که خرید قطعی انجام می‌دهند، متفاوت است. بسیاری از افرادی که در دایرکت اینستاگرام با شما ارتباط برقرار می‌کنند، به محصول شما علاقمند شده‌اند. تبدیل کردن این مشتری‌های بالقوه به مشتری بالفعل، هنر شما در فروش اینترنتی محصولتان است. همانطور که می‌دانید ما در پیواژ محصولات بسته‌بندی برای کسب‌وکارهای آنلاین را تهیه می‌کنیم. از آن‌جایی که کسب‌وکارهای اینستاگرامی یکی از مخاطبان اصلی ما هستند، سعی داریم در این مقاله درباره پاسخگویی در دایرکت اینستاگرام و نحوه رفتار با مشتری بیشتر با شما صحبت کنیم.

بدون معطلی به پیام مشتری واکنش نشان بدهید

مشتری در لحظه‌ای که در دایرکت اینستاگرام به شما پیام می‌دهد، بیشترین اشتیاق برای خرید محصولتان را دارد. هر چه زمانی که پاسخ پیام او را می‌دهید کوتاه‌تر باشد، احتمال خرید محصول بالاتر می‌رود. بسیاری از افراد بعد از گذشت زمان حس مثبتشان را از دست می‌دهند و دیگر تمایلی به خرید ندارند. نوتیفیکیشن دایرکت اینستاگرام را فعال کنید. به این ترتیب با دریافت هر پیام جدید مطلع خواهید شد.

خوش اخلاق باشید و برای مشتری احترام قائل شوید

تا به حال در خرید حضوری به رفتار مغازه‌دار و احساسی که در شما ایجاد می‌کند توجه کرده‌اید؟ یک مغازه‌دار بی‌حوصله و گاهی بداخلاق، تمام انگیزه شما برای خرید کردن را از بین می‌برد. از طرف دیگر وقتی یک مغازه‌دار باحوصله و خوش‌اخلاق می‌بینیم دوست داریم خریدمان را در مغازه او انجام بدهیم. در فروشگاه‌های اینستاگرام هم روی خوش و احترام به مشتری بسیار مهم است. پیام‌های کوتاه و نامفهوم می‌توانند مشتری را آزرده کنند. اگر تعداد مشتری‌های شما بالاست و وقت نمی‌کنید که همه پیام‌ها را طولانی پاسخ دهید، چند پیام ذخیره شده بسازید. برای پاسخ به مشتری می‌توانید در ابتدا از این پیام‌ها استفاده کنید و به او خوش آمد بگویید.

دایرکت اینستاگرام

بدقولی نکنید

تجربه بد مشتری‌ها ممکن است شما را کم‌کم تبدیل به یک برند بد قول کند. اگر در هنگام فروش به مشتری درباره ارسال قولی داده‌اید، به آن پایبند باشید. در شروع صحبت با مشتری در دایرکت اینستاگرام شرایط ارسال را برای او توضیح دهید. مشتری با علم به زمان مورد نیاز برای ارسال محصول سفارشش را ثبت می‌کند. اگر زمان ارسال به هر دلیلی طولانی‌تر شد، از مشتری‌ها عذرخواهی کنید و دلیل این مشکل را شرح دهید.

صداقت داشته باشید

مشتری در هنگام سوال کردن در دایرکت اینستاگرام نیاز به صداقت شما دارد. در مورد جنس محصول، ابعاد و … باید بتوانید دقیق‌ترین اطلاعات ممکن را به مشتری منتقل کنید. اگر شما حقیقت محصولتان را به مشتری نگفته باشید، بعد از مدت زمانی اعتبارتان را در اینستاگرام از دست می‌دهید و فروشتان کاهش پیدا می‌کند. فراموش نکنید که اینستاگرام زنجیره‌ای از ارتباطات است و مردم در این فضا به راحتی با هم در ارتباط قرار می گیرند.

خلاصه اینکه

تاسیس کردن یک پیج و گذاشتن تصاویر متنوع در اینستاگرام به معنای ابتدای مسیر شماست. این مسیر با ظرافت‌هایی مثل مشتری‌مداری تکمیل می‌شود. فراموش نکنید که برای خرید جعبه‌های آماده می‌توانید روی ما در سایت پیواژ حساب باز کنید. برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع محصولات بسته‌بندی، وارد سایت یا اینستاگرام پیواژ شوید و سفارشتان را ثبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *