بلاگ

افزایش امنیت پیج اینستاگرام با چند ترفند ساده ، بخش اول

امنیت پیج اینستاگرام

هک پیج‌های اینستاگرامی دغدغه اکثر کسانی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و همه افراد به دنبال روش‌هایی برای افزایش امنیت پیج اینستاگرامی خود هستند. هر چه پیج تعداد فالوورهای بالاتری داشته باشد این دغدغه بیشتر است. راه‌های افزایش امنیت اینستاگرام حتی برای صفحات خصوصی هم کاربردی است. در ادامه به چند ترفند برای افزایش امنیت صفحه اینستاگرام را معرفی می‌کنیم. مانند تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام و چند مورد دیگر. اگر به دنبال حفظ امنیت اطلاعات خصوصیتان هستید یا نگران منبع درآمدتان در اینستاگرام ، با ما در ادامه همراه باشید. صفر تا صد راه‌هایی که باید برای جلوگیری از هک پیج اینستاگرامی را در این مقاله آموزش می‌دهیم.

امنیت پیج اینستاگرام چیست؟

یک موبایل را تصور کنید که رمز آن ۱۲۳۴۵۶ است. روی یک کاغذ هم رمز موبایل نوشته و درون قاب آن قرار داده ایم. آیا بعد از جا گذاشتن آن موبایل شما امنیت دارد؟ دزد در اولین فرصت حساب شما را خالی می‌کند.امنیت پیج اینستاگرام هم دقیقا همین طور است. زمانی که رمز عبور ضعیفی داشته باشید و مسائل امنیتی حساب کاربری را رعایت نکرده باشید، پیج اینستاگرامی شما در معرض خطر هک شدن قرار می‌گیرد. راهکارهایی برای افزایش امنیت در اینستاگرام وجود دارد، اما خودتان باید آنها را فعال کنید.

۱- تایید ایمیل

اولین راهکار برای حفظ امنیت پیج اینستاگرام بعد از نصب و ساخت اکانت در اینستاگرام ، افزودن و تایید یک ایمیل فعال است. در صورتی که اینستاگرام متوجه ورود افراد به اکانت شما شود یک ایمیل برای شما ارسال می‌کند. علاوه بر این، در زمان فراموشی رمز عبور، ایمیل تغییر رمز برای شما ارسال می‌شود. در صورت هک صفحه تان، بدون داشتن ایمیل بازگردانی پیج‌های اینستاگرامی تقریباً غیرممکن است. مگر اینکه سایر اطلاعات را درست و کامل وارد کرده باشید.

 پیج‌های اینستاگرامی

۲- تنظیم رمز عبور قوی

اگر از یک رمز عبور معمولی و قابل دستیابی مثل اعداد مهم (تاریخ تولد و شماره همراه) استفاده کردید، بلافاصله اینستاگرام را باز کنید و رمزعبورتان را تغییر دهید. حدس رمزعبورهای معمولی برای هکرها از آنچه فکر می کنید بسیار راحتتر است. یک رمز عبور خوب که امنیت پیج اینستاگرام شما را تضمین کند باید:

  • شامل حداقل ۸ کارکتر باشد
  • یک حرف بزرگ انگلیسی و یک حروف کوچک انگلیسی داشته باشد 
  • شامل چند عدد غیر تکراری باشد 
  • نمادهای خاص مثل ($ # @ % & * ) ( ! )

به یاد داشته باشید که رمزهای عبور تمامی حساب های کاربریتان را به صورت دوره ای تغییر دهید. علاوه بر این از برنامه های غیررسمی و نامعتبر به هیچ عنوان استفاده نکنید.

۳- فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

احراز هویت یا تایید دو مرحله‌ای (two factor authentication) یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارتقای امنیت پیج اینستاگرام است. با قابلیت تأیید دو مرحله‌ای حتی زمانی که رمزعبورتان را بدانند، باز هم هکر نمی‌تواند وارد حساب شما شود. چون برای ورود به پیج باید یک رمز دیگر که در لحظه برای شما فرستاده می شود را وارد کند.

برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام به این تنظیمات بروید:

  1. از منوی همبرگری بالای صفحه گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.
  2. گزینه Accounts Center را انتخاب کنید.
  3. وارد بخش Password And Security شوید.
  4. گزینه two-factor authentication را انتخاب کنید.
  5. روی حساب موردنظر ضربه بزنید.
  6. حالا یکی از این گزینه‌ها را برای تأیید دو مرحله‌ای انتخاب کنید.

اکثر قریب به اتفاق مهندسین امنیت پیج اینستاگرام، تنها همین سه مرحله را برای پیج‌های اینستاگرامی تنظیم می کنند نه بیشتر.

تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام

۴- خصوصی کردن پیج اینستاگرام

یکی از راه‌های افزایش حریم خصوصی پیج اینستاگرام، خصوصی (پرایویت) کردن حساب کاربری است. با این کار تنها افرادی که به آن‌ها اجازه دهید قادر به مشاهده محتوای صفحه شما هستند.

برای پرایوت کردن حساب اینستاگرام این مراحل را طی کنید:

  1. از منوی همبرگری بالای صفحه گزینه Setting and Privacy را انتخاب کنید.
  2. گزینه Account privacy را انتخاب کنید.
  3. تیک گزینه Private account را بزنید.

نکته مهم : اگر حسابتان را خصوصی کنید نمی توانید به اکسپلور اینستاگرام بروید.

۵- اتصال حساب اینستاگرام به فیسبوک

اگر حساب کاربری Facebook دارید، پیشنهاد می‌کنیم که فیسبوک خودتان را به پیج اینستاگرام متصل کنید. در صورتی که هر دو حساب شما به هم متصل باشند، حتی در زمان هک شدن و یا فراموشی رمزعبور هم می‌توانید اکانت خودتان را برگردانید.

نحوه اتصال اینستاگرام به فیسبوک:

  1. وارد صفحه پروفایل خودتان شوید و گزینه Edit Profile را انتخاب کنید.
  2. در بخش Public Business/Profile Information گزینه Page را انتخاب کنید.
  3. پیج فیسبوک خودتان را که می‌خواهید به اینستاگرام متصل شود را انتخاب کنید.

در بخش دوم این نوشته همراه ما باشید تا برخی دیگر از مهم ترین نکات برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام را بررسی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *