وقتی نوبت به دریافت محصولات یک کسبوکارخانگی میرسد، بستهبندی باکیفیت میتواند راهگشا باشد. مهم نیست که چه محصولی داخل جعبه مقوایی کرافت است، لحظه ای که به درب منزل مشتری شما میرسد، تجربه او از برند شما شروع میشود. یک مشتری ابتدا بستهبندی یک کسب و کار اینترنتی را مشاهده میکند و سپس بستهبندی را برای دیدن محصول باز میکند.
بسیاری از مردم اهمیت طراحی بسته بندی را دست کم میگیرند. بستهبندی اولین قدمی است که برای برقراری ارتباط با مشتری برمیدارید. اگر میخواهید دست بالا را داشته باشید، باید روی بستهبندی کسبوکار خود تمرکز کنید. اما چگونه بستهبندی کسبوکارتان را متمایز کنید؟
۱. بستهبندی کسبوکارخانگی باید متمایز باشد
رقابت در بین کسبوکارها در حال افزایش است. این حرکت رو به جلو با ایدهها و خلاقیتهای زیادی روبهروست. شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که با پیروی از فرمولهای قدیمی با سرعت پیشرفت کنید. شما باید ایده متفاوتی ارائه دهید تا یک بستهبندی را به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید. بسته بندی خوب، چه بسته بندی مواد غذایی باشد و چه لباس و … وعدهای است که شما به آن عمل خواهید کرد و اعتماد مشتری را حفظ خواهید کرد.
۲. طراحی بستهبندی از نظر زیبایی
بستهبندی کسب و کار اینترنتی قرار است زیبا باشد و توجه اولیه مشتری را جلب کند. البته فراموش نکنید که گاهی اوقات کمتر، بیشتر است و زیادهروی در بستهبندی ممکن است همیشه بهترین ایده نباشد. طراحی مینیمالیستی کسبوکارخانگی نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه از نظر بصری نیز برای مصرف کنندگان جذاب خواهد بود.
۳. بستهبندی سازگار با محیط زیست کسبوکارخانگی
ادراک مصرف کنندگان در حال تغییر است. زیرا آنها نسبت به محیط خود آگاهی بیشتری پیدا کردهاند. مردم سعی میکنند زندگی سازگار با محیط زیست داشته باشد و اگر شما در این ماموریت به آنها کمک کنید برایشان بسیار قابل احترام است. مطالعات اخیر حتی نشان دادهاند که مشتریان به برندهایی که واقعاً هیچ تلاشی در استفاده از جعبه مقوایی کرافت دوستدار محیطزیست نمیکنند، نگاه تحقیر آمیزی خواهند داشت. این نوع بسته بندی کاملاً قابل بازیافت است.
وقتی بخواهید به مشتریان خود نشان دهید که به اندازه کافی به محیط زیست نیز اهمیت میدهید، تأثیر مثبتی بر دید مصرف کنندگان از محصول شما خواهد داشت.
۴. کارکرد قبل از زیبایی شناسی است
بستهبندی کسبوکارخانگی باید مزایای منحصر به فردی داشته باشد. بستهبندی که استفاده از آن آسان باشد شانس موفقیت بیشتری دارد. یک بسته بندی زیبا اگر نتواند محصول شما را به درستی محافظت کند، معنایی ندارد. هدف از بسته بندی محافظت از چیزی است که داخل آن است، بنابراین ارسل محصول بدون آسیب به مشتری اولین نکته قابل توجه است.
۵. مشتری خود را بشناسید
ذهنیت مشتری دائماً در حال تغییر بوده و با آنچه چند دهه پیش بود بسیار متفاوت است. یک پرسونای مخاطب برای مشتریهای خود در نظر بگیرید. این کار را میتوانید با نظرسنجی در شبکههای اجتماعی کسبوکارخانگی خود انجام دهید. با به دست آوردن پرسونا میتوانید به راحتی مشخص کنید که کسب و کار شما به چه استراتژیهایی در مسیر کاری خود نیاز دارد. این استراتژیها را میتوانید با گذشت زمان و تغییر اندازه بازار کسبوکارتان تغییر دهید. برای تهیه محصولات بستهبندی هم میتوانید روی سایت پیواژ حساب ویژه باز کنید.