بلاگ

۸ روش کاهش هزینه های عملیاتی برای کسب و کار های کوچک ، قسمت دوم

کاهش-هزینه-های-کسب -و-کار

در بخش اول این مقاله درباره معنی هزینه های عملیاتی کسب و کار صحبت کردیم و چند روش کاهش هزینه های کسب و کار و را بررسی کردیم. در این مقاله سایر روش های افزایش سود کسب و کار را با هم بررسی می کنیم. با رعایت این نکات می‌توانید کاهش هزینه غیر ضروری تولید و در نتیجه افزایش سود کسب و کار را داشته باشید و به سمت پیشرفت و توسعه آن حرکت کنید.

۱.     به دنبال دفتر فروش حضوری نباشید

حذف فضای فیزیکی برای کار مثل دفتر فروش حضوری، اجاره مغازه یا کارگاه خود یکی از هزینه اضافی کسب و نوپا به حساب می آید. توجه به این مورد هزینه های کسب و کار شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خلاص شدن از هزینه اجاره فضای اداری، هزینه های تاسیسات و شارژ ساختمان و سایر موارد این چنینی تفاوت چشمگیری در صرفه جویی در بودجه هر کسب و کاری ایجاد می کند.

شما می توانید فضای اداری خود را به طور کامل رها کنید و یک مدل کار از دورکاری را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید یک فضای کاری در خانه خود ایجاد کنید.

انتخاب بعدی شما استفاده از فضای کاری اشتراکی است. مکان هایی مثل کارگاه های هنری اشتراکی و خانه های استارتاپ گزینه های مناسبی به نظر می رسند. این مکان ها یک ایده عالی هستند، به خصوص اگر به طور منظم جلسات کاری برگزار می کنید. به علاوه، شما می توانید با ترکیب دو حالت کار حضوری و دورکاری (کار در منزل) با کارمندان خود در ارتباط باشید.

۲.      دورکاری (کار در منزل) و کاهش هزینه ها

دورکاری یکی دیگر از راهکارهای عالی برای کمک به کاهش هزینه های عملیاتی برای مشاغل کوچک است. از هزینه های یک کسب و کار به هزینه های تعمیرو نگهداری خودرو و بنزین و همچنین هزینه ایاب و ذهاب و چند مورد دیگر میتوانیم اشاره کنیم. کار از خانه باعث صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های تردد همه افراد تیم شما می شود.

دورکاری همچنین درب بازار کاملا جدیدی از کارمندان ماهر را به روی شرکت ها باز می کند.

دورکاری حتی این امکان را به شما می دهد تا کارمندانی خارج از محدوده جغرافیایی خود و حتی سایر استان های ایران داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که انتقال تجربه و دانش و مهارت از نیرو های با تجربه در این نوع از همکاری ها به راحتی اتفاق نمی افتد.

ارتباطات مداوم و کارآمد برای افزایش بازده یک تیم از راه دور ضروری است.

کارمندان همچنین کار در خانه را مفید می دانند زیرا باعث صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد می شود و به کارمندان استقلال می دهد تا به طور موثر از زمان خود استفاده کنند.

۳.      لغو اشتراک های ناخواسته و افزایش سود کسب و کار

لغو اشتراک های ناخواسته راه آسان دیگری برای کاهش هزینه های کسب و کار شما است. بنابراین عادت به حسابرسی هزینه های روزانه شرکت خود کنید، مانند خدمات اشتراک ماهانه یا برنامه های نرم افزاری به عنوان یک سرویس که به ندرت یا هرگز استفاده نمی کنید.

قبل از تصمیم گیری با تیم خود مشورت کنید . مثلا آیا عضویت در یک سامانه حسابداری آنلاین و پرداخت هزینه برای آن واقعا لازم است؟ آیا در سرعت عمل تیم شما تا به این لحظه مفید بوده؟

گاهی اوقات کاهش کیفیت و استفاده از یک طرح اشتراک ارزان‌تر می‌تواند برای نیازهای شرکت شما کافی باشد. همچنین می‌توانید در صورتی که برنامه ضروری نیست، نسخه ارزان‌تر یا رایگان را جایگزین کنید.

برای خدماتی که به طور منظم از آنها استفاده می کنید، سعی کنید جایگزین های ارزان تری را که در بازار موجود است خریداری کنید.

۴.     بازاستفاده از دور ریز مواد اولیه در کسب و کار خود

کسب وکارها باید همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای ارزان تر و کارآمد کردن فرآیندهای روزمره  خودشان باشند.

با استفاده مفید ازباقی مانده ابزار و مواد اولیه تولید یک محصول شما به راحتی می توانید هزینه های غیر ضروری تولیداتان را کاهش دهید.

فرض کنید شما یک تولید کننده کوچک لباس هستید. شما می توانید برای تولید قسمت های کوچک لباس مانند: دکمه های پارچه ای یا جیب های کوچک از باقی مانده پارچه های اطراف الگو استفاده کنید. شاید در ابتدا سود ناچیزی به نظر برسد ولی بعد از مدتی مبلغ قابل توجهی در صرفه جویی هزنیه های کسب کار شماست.

نتیجه گیری

آیا به دنبال کاهش هزینه های عملیاتی برای کسب و کار کوچک خود هستید؟

آیا به دنبال کاهش هزینه غیر ضروری تولید در تجارت کوچکتان هستید؟

برای بهترین نتایج، باید کارهای غیر ضروری را برون سپاری کنید، فریلنسرها و کارآموزان را استخدام کنید و کارهای تکراری را خودکار کنید تا وقت خود را آزاد کنید.

همچنین، در صورت امکان، فضای کاری جدا از منزل را رها کنید و به کار در خانه روی بیاورید. فرآیندهای خود را دیجیتالی کنید، فاکتورهای خود را به موقع پرداخت کنید و در نهایت اشتراک های ناخواسته را لغو کنید.

این ایده ها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای برند شما مناسب هستند.

هر چند مدیریت این موارد و افزایش سود کسب و کار در ابتدا آسان به نظر نمی رسد. شما باید برای دستیابی به بهترین نتیجه کمی تلاش کنید .

همون طور که درابتدا گفتیم یکی از عواملی که به کاهش هزینه های شما کمک می کند، هزینه لوازم بسته‌بندی شما است. ما در پیواژ همواره این اصل را مورد توجه خود قرار داده ایم.

برای اطلاع از آخرین اخبار با ما در صفحه اینستاگرام پیواژ همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *