بلاگ

۸ روش کاهش هزینه های عملیاتی برای کسب و کار های کوچک ، قسمت اول

هزینه عملیاتی کسب و کار چیست؟

هزینه های عملیاتی کسب و کار شما هزنیه روزانه شما برای اداره کسب و کارتان است . این هزینه ها شامل هزینه های ضروری تجاری مانند حقوق و دستمزد کارمندان، قبض برق، اجاره دفتر ، هزینه لوازم بسته‌بندی یا هزینه های سفر کاری است. قیمت تمام شده محصولاتی که تولید کردید مهم ترین بخش هزینه های عملیاتی در هر کسب و کاری به خصوص کسب و کارهای کوچک است. پس کاهش هزینه های عملیاتی کسب و کارکاهش هزینه های کسب وکار و افزایش سود کسب و کارتان را همرابه دارد.

قیمت تمام شده محصولات هزینه هایی است که در فرآیند تولید کالاها یا خدمات کسب و کار شما انجام می شود. یکی از عواملی که به کاهش هزینه های شما کمک می کند، هزینه لوازم بسته‌بندی شما است.

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، همیشه باید به دنبال راه هایی باشید که به کاهش هزینه های عملیاتی شما کمک کند. چرا؟

چون اگر بتوانید در هزینه های عملیاتی غیر ضروری صرفه جویی کنید، می توانید سود خود را افزایش دهید. این کار به شما کمک می کند تا با چالش های اقتصادی دوره ای اجتناب ناپذیر مثل افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه مقابله کنید.

چگونه هزینه های کسب و کار خود را کاهش دهیم؟

نکته کلیدی پیدا کردن راهکارهایی که بدون کاهش کیفیت محصول یا خدمات شما در هزینه ها صرفه جویی کند. چون بعضی از راهکارها ممکن است در ابتدا مؤثر به نظر برسند و افزایش سود کسب و کار به همراه داشته باشند. اما بعد از مدتی ریزش مشتری را همراه داشته باشند. به همین دلیل باید دنبال راهکارهایی باشید که در دراز مدت موثر باشند.

در این مقاله راهکارهایی برای کاهش هزینه های عملیاتی کسب و کار کوچک خود و در عین حال بهبود کارایی آن یاد خواهید گرفت.

افزایش-سود-کسب-و-کار

۱.     وظایف غیر ضروری را برون سپاری کنید

یکی از راه های کاهش هزینه های عملیاتی، برون سپاری وظایف غیر ضروری است. استخدام یک متخصص خارج از تیم شما برای انجام کار برای کسب و کار شما ممکن است هزینه اضافی به نظر برسد. اما در دراز مدت باعث افزایش سود و سرعت کار خواهد بود.

مثلا، کمک گرفتن از شرکت بازاریابی نوپا برای تبلیغ و مدیریت صفحات اجتماعی و مدیریت سایت یک راهکار عالی برای شماست.

اگر تازه شروع به کار کرده اید، کمک گرفتن از یک شرکت روابط عمومی هم می تواند ایده خوبی برای معرفی شما در رسانه های سنتی باشد. تبلیغات سنتی را هیچ وقت دست کم نگیرید.

۲.     از کارآموزان استفاده کنید

استخدام کارآموز راه دیگری برای کاهش هزینه های عملیاتی است.

این راهکار می‌تواند شکاف مشاغلی را در کسب و کار شما پر کند که همیشه به آن‌ها نیازی ندارید، زیرا آنها کارها را بر اساس نیاز شما انجام می‌دهند. شما می توانید هزینه هایی مانند بیمه، مرخصی با حقوق و مالیات بر حقوق و دستمزد را به طور دوره ای پرداخت کنید.

برای مثال، شما یک فروشگاه لباس و اکسسوری دارید. به طور طبیعی در برخی از روزهای سال مانند عید نوروز و حراج پایان فصل تعداد سفارشات افزایش می یابد. شما برای مدیریت سفارشات در این بازه زمانی می توانید از نیروهای پاره وقت کمک بخواهید. با این حال، ممکن است نیاز به تلاش بیشتری برای آموزش کارآموزان داشته باشید.

۳.     کارهای وقت گیر و تکراری را خودکار کنید

پیاده‌سازی سیستم‌ها به صورت آنلاین به طور گسترده می‌تواند روال  کارهای روزانه شما را ساده کند؛ همچنین می‌تواند زمانی را که که برای کارهای وقت‌گیر و تکراری صرف می‌کردید، آزاد کند.

حقیقت این است که، اپلیکیشن ها و نرم افزار های کامپیوتری می توانند بهتر، سریع تر و دقیق تر از انسان کار کنند. در نتیجه، استفاده از فناوری برای کارهایی مانند حسابداری، میزبانی وب سایت، بازاریابی، مدیریت حقوق و دستمزد و موارد دیگر می تواند هزینه های عملیاتی شما را کاهش دهد.

۴.     قبض ها و فاکتور هایتان را به موقع پراخت کنید

یادداشت کردن صورت حساب ها روش خوبی برای کاهش هزینه های عملیاتی یک کسب و کار کوچک است.
اطمینان از پرداخت به موقع تمام فاکتورها به شما کمک می کند از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید. مانند پرداخت جریمه دیر کرد بازپرداخت وام یا قبض ها.

به یاد داشته باشید، برخی از سازمان ها جایزه خوش حسابی به شما پرداخت می کنند.

هر چند مدیریت این موارد در ابتدا آسان به نظر نمی رسد. شما باید برای دستیابی به بهترین نتیجه کمی تلاش کنید . در مقاله بعدی روش های بیشتری را برای کاهش هزینه ها یاد خواهیم گرفت …

همون طور که درابتدا گفتیم یکی از عواملی که به کاهش هزینه های شما کمک می کند، هزینه لوازم بسته‌بندی شما است. ما در پیواژ همواره این اصل را مورد توجه خود قرار داده ایم.

برای اطلاع از آخرین اخبار با ما در صفحه اینستاگرام پیواژ همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *