بلاگ

اهمیت و مزایای کسب و کارهای کوچک خانگی

کسب و کارهای کوچک خانگی

فعالیت در خانه ضمن کسب درآمد و کمک معیشتی به خانواده دلیل بسیار خوبی برای ایجاد کسب و کارهای کوچک خانگی است. از دلایل محبوبیت کسب و کارهای کوچک پرسود این است که افراد با هر سن و جنسیتی می‌توانند آن را شروع کنند. اگر دختر و پسری نوجوان هستید و دوست دارید درآمد خود را داشته باشید، برای اولین بار ازاین طریق پول به دست خواهید آورد. مزایای کسب و کار خانگی نه تنها برای خود فرد بلکه برای پیشرفت جامعه نیز جذاب است. علاوه بر این باعث گردش مالی در چرخه اقتصاد می شود. در این نوشته چند مزیت این نوع کسب و کار را بررسی می کنیم.

اولین کسب و کار خانگی

مشاغل اولیه انسان‌ها شامل دامداری، کشاورزی، نجاری، آهنگری، بافت فرش بود. به مرور زمان مشاغل کسب و کارها از حالت خانگی خارج شدند. در سال‌های اخیر و با توجه به تغییر شرایط اقتصادی در سراسر جهان، مشاغل خانگی باز هم رونق پیدا کرده‌اند. جالب است بدانید که اولین تحقیقات در این زمینه در سال ۱۹۷۸ انجام شد و اصطلاح کسب و کار خانگی مورد استفاده قرار گرفت. این اصطلاح در اصل برای صنایعی که در روستا وجود داشتند و بعدا برای مشاغل خانگی مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیقات زنان بیشترین نقش را در مشاغل خانگی ایفا می کردند.

کسب و کارهای کوچک خانگی و ریسک پایین

کسب و کارهای کوچک پرسود

یکی از مهمترین مزایای کسب و کار خانگی که این نوع مشاغل را به کسب و کارهای کوچک پرسود تبدیل کرده است خطر شکست پایین آن هاست. این کسب و کارها معمولا ورشکستی ندارند علاوه براین در بحران‌های اقتصادی هم قادر به درآمدرایی هستند. طبق نظرسنجی‌ها و مطالعات این کسب و کارها در شرایط نامطلوب اقتصادی عملکرد بهتری دارند و احتمال شکست آن‌ها کمتر است.

افزایش اعتماد به نفس

کسب درآمد و استقلال مالی یکی دیگر از مزایای کسب و کارهای کوچک خانگی است. جوانان و نوجوانان با شروع این مشاغل علاوه بر احساس استقلال و توانمندی اصول بازاریابی و پولسازی با تلاش های کوچک ولی مستمر را یاد می گیرند. برای بسیاری از افراد در این گروه سنی خواسته های مالی متفاوتی احساس می شود و والدین برای کمک به اعتماد به نفس فرزندانشان باید برخی نیازها را مدیریت کنند. کسب و کارهای خانگی باعث درآمدزایی بیشنر برای خانواده‌ها می‌شود و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

صرفه‌جویی در وقت

مزایای کسب و کار خانگی

از بزرگترین دغدغه های افراد شاغل در بیرون کمبود زمان برای لذت از زندگی شخصی است. همه این افراد در بهترین حالت یک الی سه ساعت از وقت استراحت و تفریح خود را در مسیر رفت و آمد تلف می کنند. اما این شرایط برای خانم ها و مادران بسیار بحرانی تر است. زیرا علاوه بر کارهای بیرون منزل و تردد باید زمانی را برای رسیدگی به مسئولیت های خانه اختصاص دهند. قطعا این مسئله سخت ترین بخش کار است. کسب و کارهای کوچک خانگی انعطاف پذیری زیادی دارند مانند ساعات کاری متغیر، امکان برنامه ریزی و استقلال در انتخاب زمان استراحت و تعطیلات. این مزایای کسب و کار خانگی موجب محبوبیت بیشتر این مشاغل در میان بانوان است.

کاهش نرخ بیکاری

بیکاری و یا درآمد پایین بزرگترین معضل جوامع امروزی است. کسب و کارهای خانگی نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند. تا جایی که در ۱۵۰ کشور جهان بین ۱۵-۸۰% از نیاز اشتغال را تامین کرده‌اند. همین موضوع باعث بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها می‌شود و کیفیت زندگی را بهتر می‌کند. کسب و کارهای کوچک پرسود از وابستگی مالی افراد به سایرین جلوگیری می کنند و علاوه بر این طبق تحقیقات تاثیر بسزایی در کاهش فشارهای روانی و بیماری دارند.

چند ایده برای شروع کسب و کارهای خانگی در نوشته قبلی برای شما آماده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *