بلاگ

۵ اشتباه رایج بازاریابی در کسب و کارهای کوچک

اصول بازاریابی کسب و کارهای کوچک

در مقاله قبلی درباره روش های بازاریابی موثر برای داشتن یک کسب و کار کوچک پرسود صحبت کردیم. و گفتیم برنامه‌ریزی مالی درست از اصول بازاریابی است. اکنون بیایید در مورد رایج ترین اشتباهات بازاریابی و نحوه جلوگیری از آنها در هنگام ایجاد بودجه بازاریابی در کسب و کارهای کوچک بحث کنیم. البته پیشنهاد ما این است که در مراحل اولیه با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر مشورت کنید.

۱.شکست در تعیین اهداف واضح

یکی از اشتباهات رایج صاحبان در کسب و کارهای کوچک هنگام ایجاد بودجه بازاریابی، انجام آن بدون اهداف فروش مشخص است. شما نمی توانید برای چیزی که از ابتدا تعریف نکرده اید بودجه بندی کنید. یکی از اصول بازایابی میگوید:” اهداف بزرگ را به اهداف کوچک تر تقسیم کنید”. دستیابی به اهداف کوچک و کوتاه مدت کلید موفقیت در مارکتینگ است.

۲.آزمایش نکردن سفر خرید مشتری شما

سفر خرید مشتری مجموعه ای از مراحل است که مشتری شما معمولا برای خرید محصول یا خدمات شما انجام می دهد. سفر خرید نامشخص برای مشتری می‌تواند بر تلاش‌های بازاریابی شما تأثیر بگذارد و بدون توجه به بودجه بازاریابی شما منجر به شکست شود.

۳.عدم هماهنگی استراتژی بازاریابی و فروش در کسب و کارهای کوچک

فرض کنید بودجه بازاریابی را با میزان فروشتان هماهنگ نمی کنید. در این صورت، ممکن است با یک کمپین تبلیغاتی با راهنمایی آژانس دیجیتال مارکتینگ اشتباه بدون تاثیر مستقیم بر درآمدتان مواجه شوید، که در اصل هدر دادن پول است. مگر اینکه یک راهکار برای تبلیغ برندتان باشد.

۴.تمرکز صرفاً بر روی جذب مشتریان جدید

ممکن است فشار زیادی را برای افزودن چشم‌اندازهای جدید به فرایند خرید شرکت خود احساس کنید. با این حال، طبق اصول بازاریابی برای به دست آوردن یک مشتری جدید، حدود پنج برابر بیشتر از حفظ یک مشتری فعلی هزینه خواهد داشت. روی راضی نگه داشتن مشتریان فعلی خود تمرکز کنید. به یاد داشته باشید حفظ مشتریان قدیمی و وفادار مانند یک تبلیغ رایگان برای کسب و کارهای کوچک است. مشتریانتان همکارانی دارند که به کالا یا خدمات شما احتیاج پیدا میکنند. اگر شما مشتریانتان را راضی نگه دارید آن ها شما را به همکارانشان معرفی میکنند.

۵.شکست در ارزیابی استراتژی بازاریابی در کسب و کارهای کوچک

بازاریابی حوزه ای است که دائما در حال گسترش و تغییر است. اصول بازاریابی ثابت نیستند و از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است. این امر مستلزم یادگیری مداوم برای استفاده حداکثری از سرمایه گذاری در بازاریابی است. شما نمی توانید یاد بگیرید که از بودجه بازاریابی تان به خوبی استفاده کنید، مگر اینکه به طور منظم استراتژی های فعلی را ارزیابی کنید. تحلیلی عمیق از تلاش های بازاریابی خود انجام دهید. به نحوه اجرا و نتایج نگاه کنید. هزینه هر سرنخ و هزینه فروش خود را بررسی کنید. همچنین، ارزیابی کنید که آیا تمام ابزارهای بازاریابی موجود برای تیم شما به طور موثر استفاده می شود یا خیر.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

نکات نهایی!

ایجاد یک بودجه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک شما نیازی به تلاش طاقت فرسا ندارد. اما با پشتکار و تمایل به تحلیل رقبا، امتحان تاکتیک‌های جدید و پیگیری آمار، این فرآیند می‌تواند به شما کمک کند تا پایه‌ای محکم برای کسب‌وکار خود در سال‌های آینده بسازید.

در مورد کانال های بازاریابی خود دقیق شوید. از اهداف کوچک شروع کنید. این باعث می شود در تلاش های بازاریابی خود اطمینان بیشتری داشته باشید. هنگامی که در حال یادگیری تعیین بودجه بازاریابی برای کسب و کار کوچک خود هستید، یک یا دو چیز را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی موثرتر است.

به عنوان آخرین نکته، می خواهم به شما یادآوری کنم که بازاریابی یک تلاش مداوم است. مدیریت عملیات تجاری و رهبری بازاریابی خود نیز چالش برانگیز است، اما باید یک روز در هفته یا هر روز دو ساعت روی بازاریابی کار کنید. با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ماهر مشورت کنید. بازاریابی موتوری است که منجر به نتایج کسب و کار شما می شود. روی آن تمرکز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *