بلاگ

آشنایی با انواع پاکت پستی و کاربردهای آن

آشنایی-با-انواع-پاکت-پستی

در دنیا امروز پاکت های بسته‌بندی در انواع مختلفی در بازار موجودند. قیمت مناست پاکت پستی آن را به بخش جدایی ناپذیر صنعت پست تبدیل کرده است. کاربردهای مختلف پاکت پستی، تنوع در ابعاد و جنس آن ها نکته کلیدی در محبوبیت آن هاست. در وحله بعدی نیز استفاده از پاکت کاغذی به دلیل عدم آسیب به محیط زیست محبوب است و به انتخاب اول کاربران در حوزه بسته‌بندی مبدل گردیده. در این مقاله از پیواژ با ما همراه باشید تا آشنایی کاملی با انواع پاکت پستی و کاربردهای آن ها پیدا کنید.

پاکت ها در اصل نوعی کیسه کاغذی هستند که از آن ها به منظور بسته‌بندی کاغذ یا هر وسیله دیگری استفاده می‌کنند. امروزه پاکت های کاغذی را به صورت دولایه تهیه می‌کنند که لایه بیرونی از جنس کاغذ بوده و لایه درونی آن از جنس پلاستیک یا ورق نازک فلزی تهیه می‌شود. بنابراین دارای استحکام بالایی بوده و از محتویات درون خود می‌تواند به خوبی محافظت کند. بر خلاف کارتن‌های پستی ، پاکت ها حالتی منعطف‌تر داشته و جای کمتری اشغال می‌کنند. در نتیجه فضای انبارش زیادی نیاز ندارند. همچنین گزینه مناسب‌تری برای بسته‌بندی وسیله‌هایی مانند کتاب، کاغذ و دیگر اقلام از این قبیل است.

آشنایی با انواع پاکت پستی موجود در بازار

قریبا اغلب پاکت‌های موجود در بازار ظاهری شبیه به هم دارند. بنابراین بهترین راه آشنایی با انواع پاکت پستی اشاره به جنس آن است. همان طور که گفتیم پاکت‌ها اغلب از دولایه تشکیل می‌شوند. لایه بیرونی اغلب آن‌ها از جنس کاغذ تحریر است. اما جنس لایه بیرونی آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. با توجه به این موضوع انواع پاکت کاغذی موجود در بازار عبارتند از:

پاکت پستی حبابدار

محبوب ترین نوع پاکت پستی در میان تولیدکنندگان صنعت بسته‌بندی است. همان طور که از نام آن نیز معلوم است پلاستیک حبابدار جز جدایی ناپذیر این نوع پاکت است. درون این پاکت‌ها از یک لایه نایلون حبابدار استفاده شده که آن را در برابر ضربه و فشار مقاوم می کند. حباب‌های کوچک هوا به عنوان یک عایق عمل می‌کنند. استفاده از این پاکت‌ها برای بسته‌بندی کالاهای شکستنی و آسیب پذیر توصیه می‌شود.قیمت این نوع پاکت پستی با توجه حفافظتی که برای مرسوله پستی به ارمغان می آورد بسیار مناسب است.

بدیهی است آشنایی با انواع پاکت پستی و تشخیص ابعاد مورد نیاز شما مهمترین بخش ارسال شماست.

قیمت پاکت پستی

پاکت پستی متالایز

جنس لایه درونی این پاکت‌ها از یک ورق نازک فلزی مثل آلومینیوم است. این ورق نازک آلمینیومی اقلام داخل پاکت را از نفوذ نور و رطوبت محافظت می کند. علاوه براین وجود عایق آلمینیومی مقاومت قابل قبولی در برابر اجسام نوک تیز فراهم می کند. یکی از کاربردهای پاکت پستی متالایز ارسال انواع لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی موبایل می باشد. قیمت این نوع پاکت پستی تقریبا با نوع حبابدار آن تفاوت چندانی ندارد.

پاکت پستی نایلون مشکی

این پاکت به لطف وجود لایه پلاستیکی مشکی در برابر نفوذ آلودگی‌های محیطی و نور مقاوم بوده و از طرفی در برابر اجسام نوک تیز نیز تا حدودی استحکام دارد. بنابراین کسانی که به دنبال گزینه‌ای محکم، استاندارد و همچنین پاکت پستی با قیمت مناسب هستند خرید پاکت نایلون مشکی بهترین انتخاب برای آن‌ها خواهد بود. از کابردهای پاکت پستی نایلون می توان بسته‌بندی پوشاک و کتاب را نام برد

مزایای آشنایی با انواع پاکت پستی

شاید در ابتدا این موضوع مهم نباشد. ولی برای سالم رسیدن مرسوله پستی و انتخاب پاکت پستی مناسب محصول این بخش مهم است. این بخش را با بیان مزایای قهرمان مقاله مان یعنی پاکت پستی شروع می کنیم.

چنانچه کاربران پاکت مناسبی را با توجه به نیاز و حوزه کاری خود انتخاب و خریداری کنند، یک بسته‌بندی استاندارد و ایده‌آلی را خواهند داشت. منظور از بسته‌بندی استاندارد گزینه‌ای است که از وسیله درون خود به خوبی محافظت کرده و از وارد شدن هر گونه آسیب به آن جلوگیری کند. درحالت کلی مزایایی که استفاده از انواع پاکت‌ها در بسته‌بندی دارند عبارتند از:

  • قیمت مناسب
  • فضای انبارش کم
  • وزن کم
  • سرعت در بسته‌بندی
  • تنوع ابعاد و طرح
 کاربردهای پاکت پستی

جمع‌بندی

هر چند که در سال‌های اخیر شاهد تنوع بالایی از وسیله‌های بسته‌بندی در بازار بوده‌ایم، اما پاکت های پستی به دلیل وزن سبک و همچنین زیست سازگاری بالا بیشتر از دیگر گزینه‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *