بلاگ

۱۰ قدم مهم در کسب و کار آنلاین برای ورود به سال ۱۴۰۲، بخش دوم

کسب و کار آنلاین

در مقاله قبلی ۵ قدم از ۱۰ قدم مهم در کسب و کار آنلاین را بررسی کردیم. گفتیم که صاحبان یک کسب و کار اینترنتی برای سال ۱۴۰۲ باید برای توسعه کسب و کار خود باید موارد زیر را بررسی کنند. در اولین قدم تنایج و آمار سال قبل را مرور کنند. برای پرداخت مالیات برنامه ریزی کنند، اهداف فروش را توسعه دهند و مواردی دیگر. حال در این مقاله می خواهیم ۵ قدم مهم باقی مانده را با هم بخوانیم.

کسب و کار آنلاین خود را به صورت دیجیتالی اداره کنید

صرف مدتی برای سازماندهی خود در حال حاضر راهی عالی برای آماده سازی کسب و کار آنلاین شما برای سال نو است. چه کسی می خواهد سال جدید را با ۱۰۰۰۰ سفارش ناتمام و دایرکت باز نشده سال قبل شروع کند؟ اکنون زمان آن است که با آن دایرکت های باز نشده مقابله کنید و تا از نو شروع کنید. راه دیگری که به عنوان یک کارشناس دوست دارم خودم را به صورت دیجیتالی برای سال جدید سازماندهی کنم، منظم کردن پوشه های مدیریت است. من پرونده هایم را بترتیب سال و سپس بر بترتیب نوع مرتب میکنم مثلا، سفارشات ۱۴۰۲. با تنظیم همه پوشه‌هایم برای سال آینده، زمانی که فایل‌های مهم و جدید شروع به ورود می‌کنند، یک قدم از بازی جلوتر هستم.

اگر سیستم سازماندهی فایل ندارید، اکنون زمان توسعه آن است (که در سال ۱۴۰۲باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد). برای توسعه کسب و کار خود و دیجتالی کردن فرایند شروع به یک کامپیوتر و یا حتی همان گوشی موبایل احتیاج دارید.

فضای کاری خود را سازماندهی کنید

علاوه بر سازماندهی دیجیتالی خود با سازماندهی فضای کاری فیزیکی خود شروع کنید. یک میزکار نامرتب مثل یک ذهن به هم ریخته است. این احتمال وجود دارد که در طول سال چیزهایی را در دفتر یا روی میز خود جمع آوری کرده باشید که بتوان آنها را تمیز و مرتب کرد. چند ساعت را برای پیدا کردن راه های بهتر برای مدیریت و ایجاد یک سیستم اصولی و منظم اختصاص دهید. البته منظم نگه داشتن دفتر فیزیکی یک کسب و کار آنلاین راحت نیست. صاحب یک کسب و کار اینترنتی معمولا یک بی نظم منظم هست (ولی شما اینجوری نباشید ?).

توسعه کسب و کار لزوما بزرگتر کردن کارگاه یا خرید وسایل جدید نیست. همین که از مواداولیه دور ریز یا بلااستفاده تون به نحو احسنت استفاده کنید کافیه!

وب سایت یا صفحه کسب و کار آنلاین خود را به روز کنید

کسب و کار اینترنتی

وب سایت یا صفحه اینستاگرام شما ابزار فروش شماره ۱ شماست. اکثر افرادی که قصد انجام خرید از شما را دارند ابتدا شما را به صورت آنلاین (و به احتمال زیاد از طریق یک دستگاه تلفن همراه) جستجو می کنند. مطمئن شوید که وب سایت یا صفحه شما در موبایل ساده و جذاب است. زمان بارگذاری را بررسی کنید و به سرعت نمایش آن فکر کنید. با دیگران صحبت کنید تا نظر آنها را بگیرید. وب سایت و صفحه شما ممکن است نیازی به بازنگری کامل نداشته باشد، اما تغییرات کوچک ممکن است تجربه کاربر را بهبود بخشد. به عنوان یک کسب و کار که در بستر آنلاین فعال است جذابیت و سادگی ابزارهای آنلاینتان بسیار مهم است. توسعه فضای آنلاین کسب و کار اینترنتی را به چشم هزینه بیهوده نگاه نکنید.

یک برنامه محتوایی برای شبکه های ایجاد کنید

در مورد وب سایت و صفخه تان صحبت می کنیم. می توانید با نگاهی به Google Analytics یا insights خود، کسب و کار خود را برای سال ۱۴۰۲ آماده کنید، که به شما می گوید که چه تلاش های بازاریابی موثر بوده است و کدام یک نیاز به اصلاح دارند. در این ابزارها به طور خاص، می‌توانید از داده‌های منابع ترافیک برای درک اینکه کدام کانال‌ها بیشترین بازدهی را داشته اند و معیارهای محبوب‌ترین محتوا را پیدا کنید تا بفهمید چه موضوعاتی افراد را به وب‌سایت و صفحه شما می‌آورد. از این داده ها برای ایجاد محتوا و برنامه رسانه های اجتماعی برای کسب و کار آنلاین خود در سال ۱۴۰۲ استفاده کنید.

یک جلسه تیمی را با اعضای تیم کسب و کار آنلاین خود برنامه ریزی کنید

توسعه کسب و کار

پس از انجام یک یا چند مورد از موارد بالا برای آماده سازی کسب و کار آنلاین خود برای سال جدید، تیم خود را با برنامه ریزی یک جلسه تیمی، به صورت حضوری یا مجازی در جریان بگذارید. از زمان جلسه برای توضیح اهداف فرعی و اهداف کلیدی برای سال جدید و نقش هر فرد استفاده کنید. یک دستور کار برای جلسه خود ایجاد کنید و آن را قبل از جلسه به اشتراک بگذارید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. حواستان باشد جلسات طولانی و خسته کننده نشوند. برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود هر از چند گاهی جلسه ای کوتاه برای بررسی و جمع بندی مفید است.

شکرگزاری را فراموش نکنید!

همانطور که کسب و کار خود را برای سال ۱۴۰۲ آماده می کنید، من شما را تشویق می کنم که با نگرش سپاسگزاری شروع کنید. به اتفاقات مثبتی که امسال افتاد و افراد فوق العاده ای که در زندگی خود دارید (خانواده، دوستان، کارمندان و مشتریان) فکر کنید. به راحتی می توانید از آنچه اشتباه شده و آنچه را که باید در سال آینده تغییر دهید غافل شوید. اما قبل از رفتن به این راه، زمانی را برای شکر آنچه درست پیش رفت و افرادی که به رشد کسب‌وکار کوچک شما کمک می‌کردند اختصاص دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *