بلاگ

چگونه یک استراتژی قیمت گذاری برای کسب و کار کوچک انتخاب کنیم ، بخش دوم

استراتژی قیمت گذاری

در بخش اول این نوشته ۵ مورد از عوامل تاثیرگذار در بر استراتژی قیمت گذاری را بررسی کردیم. استراتژی قیمت گذاری بخشی از هنر و بخشی علمی است . نکات مهم زیادی برای در توجه وجود دارد که باید درباره آن بدانید. به عنوان یک کسب و کار کوچک با مشتریان محدود توجه به تعیین قیمت مناسب با توجه به کیفیت محصول اهمیت ویژه ای دارد.

۹ گزینه برای استراتژی قیمت گذاری

اکنون که برخی از عواملی را که می‌توانند بر استراتژی قیمت گذاری کسب وکار کوچک شما تأثیر بگذارند ، به بررسی برخی از انواع این عمده استراتژی‌ها نگاهی می اندازیم. آنها را بر اساس حروف الفبا فهرست می کنم، زیرا آنها به ترتیب اهمیت ندارند.

قیمت گذاری رقابتی: قیمت‌های خود را بر اساس آنچه رقبا در نظر گرفته‌اند تعیین کنید.

مالیات بر ارزش افزوده: در نظر گرفتن قیمت تمام شده کالا و سپس افزودن درصد مشخصی به آن.

قیمت گذاری پویا: تغییر مداوم قیمت برای مطابقت با تقاضای فعلی.

تولید محصول اقتصادی: قیمت گذاری برخی کالاها ارزان تر از رقبا برای جذب مردم.

قیمت بر اساس موقعیت جغرافیایی: تعیین نقطه قیمت بر اساس عوامل محلی، از جمله مالیات، تعرفه، هزینه حمل و نقل، اجاره، و عرضه و تقاضا در منطقه محلی.

استراتژی قیمت گذاری نفوذ: تلاش برای نفوذ به یک بازار جدید با ارائه قیمت بسیار پایین تر و جبران حاشیه سود کم از طریق حجم فروش.

کمپین های تبلیغاتی: ارائه تخفیف ها و معاملات بر روی اقلام خاص برای مدت زمان محدود برای ایجاد سر و صدا و هیجان.

توجه به این نکته مهم است، که یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است در هر زمان بیش از یک استراتژی قیمت گذاری را برای کالاها و خدمات مختلف انتخاب کند. و یا این استراتژی را در طول سال تغییر دهد.

۳ نکته در مورد نحوه انتخاب روش ارزش گذاری برای کسب و کار کوچک خود

عوامل تاثیرگذار در قیمت برای کسب و کار کوچک

من می‌خواهم چند نکته اضافی را بر اساس حرفه‌ام در اختیار شما بگذارم که به صاحبان مشاغل کوچک کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را بسازند و رشد دهند.

هزینه های پوشش: این قانون شماره یک است در استراتژی قیمت گذاری است. شما باید به گونه ای قیمت گذاری کنید که به کسب و کار شما اجازه بقای خود را بدهد، بنابراین همیشه مطمئن شوید که بیشتر از مبلغی که می پردازید هزینه می کنید!

به حداکثر رساندن سود: شما همچنین می خواهید به دنبال راه هایی برای به حداکثر رساندن سود خود در هر کجا که می توانید باشید. به عنوان مثال، اگر رقبای کمی دارید و تقاضای زیادی دارید، از افزودن چند دلار سود اضافی به قیمت خود نترسید.

کنترل هزینه ها: زمانی که می خواهید سود را افزایش دهید، کنترل هزینه ها به اندازه افزایش قیمت ها موثر است. شما می توانید با تلاش مجدانه برای کاهش هزینه ها، درآمد بیشتری در کسب و کار کوچک خود داشته باشید.

استراتژی قیمت گذاری کسب و کار کوچک شما

وقتی صحبت از نحوه انتخاب یک استراتژی قیمت گذاری برای کسب و کارهای کوچک می شود، می بینید که هیچ راه حل «یک اندازه متناسب با همه» وجود ندارد. استراتژی قیمت گذاری کسب و کار کوچک شما به محصولات و خدمات، برند، رقابت و موارد دیگر بستگی دارد. عوامل تاثیرگذار در قیمت بسیارند و با توجه به کسب و کارتان و شرایط فروش آن را انتخاب کنید. و به یاد داشته باشید که این استراتژی می تواند با رشد کسب و کار شما تغییر کند و حتی در طول سال نوسان کند.

اگر نکات اضافی در مورد قیمت گذاری کسب و کارهای کوچک دارید، دوست دارم آنها را بشنوم! چه چیزی برای شما کار کرده است؟ با چه چالش هایی روبرو بوده اید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *