بلاگ

استراتژی های بازاریابی برای راه اندازی کسب و کار کوچک

راه اندازی کسب و کار کوچک

پس از تحقیق در مورد بازار هدف خود و توسعه یک برنامه تجاری (بیزینس پلن)، گام بعدی راه اندازی کسب و کار کوچک خود است. برخی از استراتژی های بازاریابی به طور کلی کار می کنند، در حالی که برخی دیگر مختص مشاغل خدماتی یا فروشگاه های اینترنتی هستند. اگر به دنبال توسعه یک فروشگاه اینترنتی معتبر هستید باید با راهکارهای پایه ای کاملا مسلط باشید.

روزانه از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

ایجاد سر و صدا برای راه اندازی کسب و کار جدید خود با شرکت در چند کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی نکته کلیدی است. شش ماه قبل از راه اندازی، باید دید خود را در یک یا دو شبکه اجتماعی که مشتریان هدف شما در آن زمان می گذرانند افزایش دهید. از برنامه ریزی رقبا برای برنامه ریزی تبلیغات روزانه در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. نقاط ضعف فروشگاه های اینترنتی معتبر رقیب را با دقت بررسی کنید. در اولین مرحله سعی کنید آن ها را برای مشتریانتان در کسب و کار خود برطرف کنید. تحریک کنجکاوی مشتری پیش از شروع رسمی یک کسب و کار یکی از استراتژی های بازاریابی محبوب است.

یک پروفایل تجاری برای کسب و کار خود راه اندازی کنید

فروشگاه اینترنتی معتبر

ایجاد یک حساب کاربری تجاری در شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران اولین ساده ترین قدم است. در مرحله بعد سعی کنید تمام ویژگی ها و ابزارهایی که آن شبکه اچتماعی برای حساب های تجاری فراهم کرده یاد بگیرید. تمام جزییات آن ها را مانند نقاط ضعف و قوتشان بررسی کنید. بر با ارسال چند پست تولید محتوا را تمرین کنید. ایده پردازی و اجرا برای ایجاد محتوا در ابتدا بسیار دشوار است. ولی به مرور یک مسیر مشخص برای آن پیدا خواهید کرد. ابتدا فقط روی محتوا تمرکز کنید. اطلاعاتی را به مخاطب ارائه دهید که مشتری درباره آن کنجکاو است.

روابط عمومی خود را تقویت کنید

اگر توانایی استخدام یک کارمند برای راه اندازی را ندارید، خودتان این کار را انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک لیست تماس برای رسانه های منطقه ای و محلی است. سه منبع ایجاد کنید تا راه اندازی کسب و کار کوچک خود را به مطبوعات اطلاع دهید. مجله تجاری محلی را فراموش نکنید. یکی از این ایده ها را امتحان کنید:

  • ضمانت استثنایی ایجاد کنید
  • یک کالای فروش ویژه برای هفته افتتاحیه ایجاد کنید و بخشی از درآمد آن صرف امور خیریه شود
  • برای افتتاحیه یک مسابقه طراحی کنید

برای هر محصول خود صفحات فرود عالی طراحی کنید

تا به حال به صفحات مجازی یک فروشگاه اینترنتی معتبر دقت کرده اید؟ به شیوه چینش و معرفی محصولات دقت کنید. بهترین راه برای معرفی یک محصول در یک کسب و کار کوچک هم نیاز آشنایی با استراتژی های بازاریابی دارد. در ابتدای راه اندازی صفحات اجتماعی کسب و کار کوچک خود یک پست منحصر بفرد برای هر محصول طراحی کنید. هدفمندی و تمرکز بر روی معرفی تمام و کمال یک محصول خاص نقطه قوت این پست هاست. قدم به قدم محصولات را ارائه دهید. در ابتدا یک دید کلی از آن برای مشتری ایجاد کنید و سپس روی ویژگی های متمایز کننده فوکوس کنید.

استوری و لایو در شبکه های اجتماعی در ابتدا راه اندازی کسب و کار

استراتژی های بازاریابی

برای پخش زنده در هر پلتفرم شبکه های اجتماعی به تجهیزات تولید زیادی نیاز ندارید. مطمئن شوید که نور خوب، پس‌زمینه باکیفیت، و گوشی هوشمند دارید، و آماده هستید. پخش زنده و استوری راه دیگری برای تعامل با مخاطبان هدف شماست. می‌توانید زمانی که قصد دارید به صورت زنده یا به‌طور تصادفی این کار را انجام دهید، به آن ها توجه کنید. همچنین می‌توانید هنگام پخش زنده برای فالوورهای خود اعلان ارسال کنید، تا آن ها برای همراهی با شما برنامه تنظیم کنند.

فیلم پشت صحنه یکی از استراتژی های بازاریابی است که برای ارتباط با مشتریان شما بهترین راه است. در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود از کوچک ترین بخش های فرایند تولید و ارسال استوری تهیه کنید. این موضوع به جلب اطمینان مشتریان شما می کند.

در نوشته های آینده با ما همراه باشید تا شروع یک کسب و کار کوچک را بیشتر بررسی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *