بلاگ

عکاسی از محصول برای اینستاگرام، از سیر تا پیاز

بیشتر دوستان پیواژی ما، کسب‌‌وکارهای اینترنتی و در فضای مجازی را مدیریت می‌کنند. کسب‌وکارهای اینستاگرامی یکی از اصلی‌ترین مخاطبان پیواژ هستند. تمرکز ما روی این گروه از کسب‌وکارها به دلیل حمایت از این نوع فعالیت‌ها و توجه بیشتر به این مشاغل است. کار کوچکی که ما می‌توانیم در حوزه تخصصی خودمان انجام دهیم، ایجاد بستری برای تهیه جعبه آماده در تیراژ دلخواه است. علاوه‌بر این سعی می‌کنیم تا با نوشتن مطالب آموزشی، این کسب‌وکارها را در رسیدن به بالاترین بازدهی در صفحات شبکه اجتماعی، کمک کنیم. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین نکات در اینستاگرام یعنی عکاسی از محصول برای اینستاگرام، اشاره می‌کنیم.

نورپردازی، اولین و اساسی‌ترین نکته

بهترین نوع نورپردازی برای تصاویر، استفاده از نور روز است. نور خورشید رنگ‌ها را به صورت طبیعی و پرطراوت نشان می‌دهد. عکاسان معتقدند بهترین زمان برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام در روز، نیم ساعت بعد از طلوع آفتاب و نیم ساعت قبل از غروب آفتاب است. در این زمان نور خورشید کاملا ملایم است و خبری از سایه‌های تند و تیز نیست. اما اگر به نور روز دسترسی نداشتید باید نور مصنوعی را در حد مورد نیاز برای محصولتان تامین کرده و سپس برای عکاسی اقدام کنید.

عکاسی از محصول برای اینستاگرام

توجه به پس‌زمینه تصویر

بهترین انتخاب برای پس زمینه عکاسی از محصول برای اینستاگرام، رنگ سفید است. اگر برای پس زمینه از یک طرح شلوغ و پر از طرح و رنگ استفاده کنید، توجه مخاطب از محصول شما پرت می‌شود. اگر محصول شما نیاز به یک پس زمینه با بافت یا رنگ خاصی دارد، آن را به کمک وسایل ساده تامین کنید. می‌توانید از پارچه‌های ساده و اتو شده در زمینه عکاسی استفاده کنید و یک پرده تمیز و بی‌نقص در پشت تصویرتان ایجاد کنید.

عکاسی از محصول برای اینستاگرام در زوایای مختلف

سعی کنید محصول را از زوایای مختلف عکاسی کنید. عکس از بالا، در حالی که محصول را روی زمین قرار داده‌اید، یکی از گزینه‌های اصلی شماست. عکاسی از روبه‌رو برای محصولاتی که به صورت ایستاده قرار می‌گیرند هم می‌تواند دید خوبی به مخاطب بدهد. عکاسی ۴۵ درجه هم می‌تواند تمام جزئیات مورد نظر مخاطب از قسمت‌های مختلف محصول را به نمایش بگذارد. برای هر محصول می‌توانید دو الی چهار عکس از زوایای مختلف تهیه کنید و مخاطب را با تصاویر خود، برای خرید متقاعد کنید.

دوربین را روی یک پایه ثابت قرار دهید

اگر دوربین را در روی یک سه‌پایه ثابت قرار ندهید، احتمال لرزیدن دستتان و تار شدن تصویر زیاد است. این تار شدن تصاویر باعث پایین آمدن کیفیت تصویر شما می‌شود و تاثیر بسیار بدی روی صفحه اینستاگرام شما خواهد داشت.

از فاصله نزدیک عکس بگیرید

مخاطب برای دیدن جزئیات محصول شما نیاز دارد که تصویر را از نزدیک ببیند. بسیاری از افراد هنگام عکاسی از فاصله زیادی عکس می‌گیرند و بعد از آن هنگام بارگذاری روی تصویر زوم می‌کنند. این موضوع هم باعث پایین آمدن کیفیت تصویر شده و هم جزئیات محصول به درستی قابل تشخیص نخواهند بود.

خلاصه اینکه

برای تصاویر صفحه اینستاگرامی خود اهمیت زیادی قائل شوید. این تصاویر معرفی کننده محصول شما به مشتری هستند و در واقع تنها راه برای متقاعد کردن مشتری برای خرید نهایی‌اند. اگر این تصاویر گویا نباشند مشتری نمی‌تواند تصمیم بگیرد و مشتری‌های شما به مرور زمان رشدی نمی‌کنند. می‌توانید از بسته‌بندی محصول با جعبه آماده هم عکس بگیرید و محصول نهایی را هم به مشتری‌های خود نمایش بدهید. برای خرید هر نوع جعبه آماده به فروشگاه پیواژ سر بزنید و از این به بعد بسته‌بندی‌های خود را به ما بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *