بلاگ

۱۰ قدم مهم در کسب و کار آنلاین برای ورود به سال ۱۴۰۲، بخش اول

10 قدم مهم در کسب و کار آنلاین برای ورود به سال 1402، بخش اول

کسب و کار آنلاین امروزه بخش بزرگی از یک جامعه را تشکیل می دهد. امروزه اکثر مردم فرصت کافی برای خرید حضوری را ندارند و همین موضوع فرصت مناسبی را برای صاحبان کسب و کار اینترنتی فراهم می کند. با ورود به سال جدید چالش های جدیدی در مسیر توسعه کسب و کار شما نمایان می شود. در این مفاله چند راه درکسب و کار آنلاین برای ورود به سال ۱۴۰۲ را بررسی می کنیم.

نتایج کاری ۱۴۰۱ را بررسی کنید

شما می خواهید امسال در کسب و کار آنلاین خود بسیار موفق تر از سال گذشته عمل کنید. پس اولین قدم برای توسعه کسب و کار شما ارزبابی آمار سال گذشته است. تمامی سوابق فروش، تبلیغات و حتی آمار رشد صفحه اینستاگرام خود را جمع آوری کنید.  برخی از سوالاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از:

  • درآمد شما چقدر بود؟ سودآوری شما چقدر؟
  • چند منبع درآمدی داشتید؟
  • چند پیشنهاد همکاری از دوستان و یا حتی رقبای خود داشتید؟
  • چند درصد از مشتریان شما خرید خود را لغو کرده اند؟ چرا؟
  • کسب و کار آنلاین شما چند درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توسعه و یا حتی افت داشته است؟ چرا؟
  • آیا برای توسعه کسب و کار خود نیاز به توسعه تیم تان دارید؟

با نگاه کردن به داده ها و پاسخ دادن به این سوالات، متوجه خواهید شد که سال گذشته چه چیزی درست پیش رفته بود و در سال جدید روی چه چیزی می توانید کار کنید. نکات کلیدی را یادداشت کنید و براساس اولویت مرتبشان کنید. این کار باعث خواهد شد نقطه شروع و پایان را راحت تر تشخیص دهید.

اهداف فروش کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهید

راه دیگر برای آماده سازی کسب و کار آنلاین برای سال ۱۴۰۲، تعیین اهداف فروش برای سال جدید است. برای تعیین اهداف معقول برای کسب و کار کوچک خود، درآمد، سودآوری، خدمات مشتریان و سایر معیارها را بررسی کنید. پس از انتخاب یک هدف فروش سالانه، آن را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید تا بدانید هر ماه و هفته برای رسیدن به آن هدف به فروش نیاز دارید. به یاد داشته باشید کسب و کار شما یک کسب و کار اینترنتی کوچک با بودجه ای محدود است. پس شما منابع مالی محدودی دارید و باید متناسب با آن هدف گذاری کنید.

یک نکته : در اکثر کسب و کار های نه چندان بزرگ داشتن سه هدف اصلی کفایت برای می کند.

 استراتژی فروش خود را تغییر دهید

توسعه کسب و کار

اگر به همین کار ادامه دهید، نمی توانید به اهداف فروش بالاتر برسید. بنابراین، باید کاری انجام دهید که به سود بالاتری در کسب و کار اینترنتی خود برسید. همچنین می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چگونه سرنخ ایجاد خواهید کرد؟
  • چگونه میتوانید سرنخ های فروش بیشتری را پیدا کنید؟
  • آیا نیاز به استخدام یک فروشنده جدید دارید؟

در ایجاد استراتژی فروش خود، ممکن است بخواهید یک تقویم تبلیغاتی نیز ایجاد کنید که تبلیغاتی را که در سال آینده اجرا خواهید کرد (حداقل برای سه ماهه اول) به تفصیل شرح دهد. این به شما این امکان را می دهد که در تبلیغات ویژه کسب و کار آنلاین خود از رقبا پیشی بگیرید، که تبلیغات توسعه کسب و کار را موثرتر از تلاش برای اجرای کمپین های لحظه آخری می کند.

بودجه کسب و کار آنلاین خود را تنظیم کنید

دانستن اهداف خود به شما کمک می کند تا کسب و کار آنلاین خود را برای سال ۱۴۰۲ آماده کنید و بودجه مناسب را تعیین کنید. وضعیت مالی خود را برای سال بررسی کنید تا ببینید در سال ۱۴۰۱ چه خرج کرده اید. این به شما یک بودجه پایه برای سال ۱۴۰۲ می دهد. برای نقطه شروع، می توانید شروع به پرسیدن سؤالاتی از خود کنید:

  • هزینه های عملیاتی فعلی کسب و کار اینترنتی شما چقدر است؟
  • جریان نقدی کسب و کار آنلاین شما چگونه است؟
  • کجا می توانید هزینه ها را کاهش دهید؟
  • در سال ۱۴۰۲چه درآمدی را می توان انتظار داشت؟

با یک رویکرد متفکرانه و مبتنی بر داده، می توانید بودجه ای معقول و قابل دستیابی برای سال جدید ایجاد کنید.

برنامه ریزی مالیاتی را شروع کنید

تماس با حسابدار یا حسابدار آنلاین کسب و کار اینترنتی خود راه دیگری برای آماده سازی کسب و کار شما برای سال ۱۴۰۲ است. هر چه وب سایت و صفحه اینستاگرام شما بزرگ تر باشد خرده مالیات های بیشتری باید پرداخت کنید. از هزینه میزبانی وب سایت تا مالیات تراکنش هایی که باید به دولت پرداخت کنید. جلسه ای را برای بحث در مورد نحوه وضعیت مالیات های خود در سال آینده و اطمینان از به روز بودن سوابق حسابداری خود برنامه ریزی کنید. همچنین اگر علاوه بر کسب و کار آنلاین، فروش حضوری نیز داشته باشید ممکن است بخواهید با پیمانکاران و فروشندگان خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید صورتحساب های خود را به روز کنند. در نتیجه مالیات بیشتری باید پرداخت کنید.

کسب و کار اینترنتی

در این مقاله ۵ قدم اول برای ورود اقتصادی موفق به سال ۱۴۰۲ را بررسی کردیم. به عنوان یک کسب و کار کوچک داشتن یک راهنمای کامل برای گام نهادن در بازار سال جدید الزامیست. علاوه بر موارد بالا ۵ نکته مهم دیگر نیز باقی مانده که در مقاله آینده به بررسی آن می پردازیم. در قدم اول پیشنهاد ما پیدا کردن کامل ترین جواب برای سوال های مطرح شده در بالا با توجه به کسب و کار و رقبایتان است. پاسخ این سوال ها در ابتدا شاید کاربردی به نظر نیایند ولی در طول سال می تواند به شما در جلوگیری از زیان ها و اتفاقات ناخواسته کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *