بلاگ

چگونه یک برند معتبر بسازیم و اعتماد ایجاد کنیم؟

چگونه یک برند معتبر بسازیم و اعتماد ایجاد کنیم؟

بسیاری از مردم زمانی که به ساخت یک برند معتبر فکر می کنند به لوگوها، رنگ ها و فونت ها فکر می کنند، اما این فقط نوک کوه یخ است. قدرتمندترین بخش برند چیزی است که در زیر سطح قرار دارد. و این چیزی است که برندهای معمولی را از برندهای نمادین جدا می کند. این نکته که در زیر سطح نهفته است که باعث می‌شود مشتری هدف شما برای خرید محصولات یا خدمات شما تلاش کند. حتی زمانی که می‌توانند محصول مشابهی را در همان ابتدای راه به دست آورند. و آنها مایلند برای آن هزینه بیشتری بپردازند! جلب اعتماد مشتری نقطه عطف برند شماست.

چرا امروزه ایجاد یک برند معتبر بسیار مهم است؟

محصولات در یک کارخانه تولید می شوند، اما برندها در ذهن ایجاد می شوند. من آن جمله را دوست دارم زیرا بسیار واقعی است. امروزه برندها بسیار مهم اند زیرا نحوه انجام تجارت ما تکامل پیدا کرده است. از «محصولات» به «ویژگی‌ها»، «به مزایا» و «تجربه‌ها» تغییر کرد و امروز قوی‌ترین کشش برای یک برند معتبر، هویت است. اگر بتوانید در سطح هویت برندتان با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، یک مشتری/سفیر مادام العمر خواهید داشت.

اولین قدم برای ایجتد برند ی معتبر را باید با پاسخ ۳ سوال مهم شروع کنید. شما کی هستید؟ چه کار میکنید؟ چرا مهم است؟ آخرین سوال برای مشتری هدف، “چرا مهم است؟” اصلی ترین سوال است زیرا “مهم” بازاریابی جدید است.

چگونه به عنوان یک کسب و کار کوچک اعتماد کسب کنیم؟

جلب اعتماد مشتری

تمرکز روی معیارهای فروش یا موفقیت تجاری مانند «نمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده»، «فروش کل» یا «مشترکین جدید» برای ما آسان است، اما هر یک از این شاخص‌های کلیدی عملکرد باید قبل از جلب اعتماد مشتری هدف باشد! اگر مشتریان شما نمی توانند به آنچه شما می گویید اعتماد کنند، فالور، خرید، دانلود، زمان بندی یا هر چیز دیگری نمی شوند! با این حال، میزان موفقیت شما در هر یک از این معیارها بسیار بهبود می یابد، اگر بتوانید قبل از مطرح کردن، اعتماد ایجاد کنید و حتی آن را افزایش دهید. بسیاری از برند های معتبر امروز بیش از کیفیت عالی، اعتماد مشتریانشان را دارند.

انواع ادعاهایی که برند های معتبر مطرح می کنند؟

پنج نوع متداول ادعایی که کسب‌وکارها و برند های معتبر مطرح می‌کنند – و نیاز به ارائه مدرک برای آن دارند – ادعاهای راحتی، قابلیت مقایسه، تعهد، ارتباط و شایستگی هستند.

  • راحتی شامل ادعاهایی درباره سرعت، استفاده آسان یا سازگاری محصولات یا خدمات شما می‌شود. فکر کنید یک محصول شما با نسخه های مشابه در بازار چه تفاوت های مهمی دارد. در زمان، مواد اولیه، دقت و کیفیت تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند یا خیر.
  • ادعاهای مقایسه‌پذیری آن‌هایی هستند که چیزی را درباره برند شما، مانند دوام یا کیفیت، در مقایسه با برند دیگر نشان می‌دهند. به عنوان مثال می توان کمپین های Energizer را با “به رفتن و رفتن و رفتن و رفتن ادامه می دهد…” نام برد.
  • ادعاهای ارتباط آنهایی هستند که گواه رابطه شما هستند، اغلب با مشتریان یا جامعه شما. (اینها ممکن است شبیه به ادعاهای تعهد به نظر برسند، با این تفاوت که شامل یک رابطه دو طرفه است، نه فقط تلاش یک طرفه). به شعار باغ زیتون فکر کنید: «وقتی اینجا هستید، خانواده هستید» یا هر زمانی که یک کسب و کار گفت شما «فقط یک عدد نیستید».
  • ادعاهای شایستگی آنهایی هستند که به میزان خوب انجام کاری که می گویید مربوط می شوند و اغلب تجربه، تخصص یا میراث شما را برجسته می کنند. بسیاری از شرکت‌ها ادعاهایی مانند این را با برجسته کردن مدت زمان فعالیت خود با عباراتی مانند «تاسیس ۱۳۲۵» یا «از سال ۱۳۰۵» یا با برجسته کردن یک سالگرد مطرح می‌کنند.

بهترین راه برای ایجاد اثبات اجتماعی چیست؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد اثبات اجتماعی، استفاده از تأیید، در قالب نقل قول است. چه از کارشناسان صنعت نقل قول کنید و چه از مشتریان، مشتریان و کارمندانی که شاهد صحت ادعاهای شما بوده اند، این نقل قول ها تضمین می کند که فقط شما چیزهای خوبی درباره شرکت خود نمی گویید. مخاطب شما مجبور نیست حرف شما را قبول کند – آنها می توانند آن را از زبان شخص دیگری نیز بشنوند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *