بلاگ

شبکۀ اجتماعی مناسب کسب‌وکارتان را پیدا کنید

امروزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از زندگی بیشتر افراد دنیا شده است. همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی به بسیاری از کسب و کارها کمک کرده تا با سرعت بیشتری مشتری‌های جدید جذب کنند و فروش بالاتری داشته باشند. شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند تا دامنه مشتری‌های شما فقط به یک شهر یا یک منطقه محدود نشود. ممکن است شما یک فروشگاه در شمال کشور داشته باشید و به کمک یک شبکه اجتماعی مشتری‌هایی از سراسر ایران جذب کنید. به کمک یک شبکۀ اجتماعی مناسب، شما انرژی و هزینه کمتری را برای فروش محصولات مصرف می‌کنید. بدون داشتن یک فضای ثابت برای خرید حضوری و  فقط از طریق شبکۀ اجتماعی مناسب خودتان، می‌توانید فروش محصولاتتان را انجام دهید. شبکۀ اجتماعی مناسب برای هر کسب کار کدام است؟ در این مقاله این موضوع را با هم بررسی می‌کنیم.

شبکۀ اجتماعی مناسب با توجه به پرسونای مخاطب

شما باید در ابتدا هدف خود را در یک شبکه اجتماعی مشخص کنید. آیا شما می خواهید در این شبکه فروش انجام دهید یا نیاز به معرفی کسب و کارتان دارید؟ در ابتدا باید به پرسونای مخاطبتان توجه کامل داشته باشید. مخاطبان شما در چه رده سنی هستند؟ بیشتر از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و کدام شبکه اجتماعی را برای خرید آنلاین می پسندند؟ بعد از مشخص شدن این پاسخ‌ها می‌توانید یکی از شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنید و شروع به فعالیت کنید.

موارد زیر را می‌توان از جمله پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران به حساب آورد. همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام در حال حاضر در این زمینه پیش‌رو است و بیشتر کسب‌وکارها در این بستر فعالیت می‌کنند.

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • توییتر
  • لینکدین
  • فیسبوک
  • یوتیوب
  • پینترست

شبکۀ اجتماعی مناسب

شبکۀ اجتماعی مناسب شما

در ادامه چند شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران را باهم بررسی می‌کنیم.

  • اینستاگرام: اگر کار شما بر پایه انتشار فیلم و عکس است، می‌توانید از اینستاگرام استفاده کنید. شما در اینستاگرام می‌توانید تصاویر محصولات خود را منتشر کنید. این تصاویر به مشتری این فرصت را می‌دهند که بتواند بین گزینه‌های مختلف انتخاب کند. معمولا اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط مناسب است. اگر کسب و کار بزرگ با سفارش‌های بسیار زیادی دارید ممکن است نتوانید تمام سفارش‌ها را مدیریت کنید و نیاز به یک یا چند ادمین خواهید داشت.
  • تلگرام: برای استفاده از این شبکۀ اجتماعی مناسب باید یک کانال و یا گروه افتتاح کنید. روزانه تصاویر ویدیوها و یا فایل‌های صوتی متناسب با فعالیت خود را منتشر کنید. اگرچه فعالیت در تلگرام به دلیل فیلتر شدن آن کمی مشکل است اما یکی از ویژگی‌های مثبت آن باقی ماندن تمام محتواها و از بین نرفتن آن‌هاست.
  • توییتر: این رسانه برای کسب و کارهای بزرگ‌تر مناسب است. شما در این شبکه اجتماعی با نوشتن یک متن کوتاه ولی تاثیرگذار، می‌توانید بر سر زبان‌ها بیفتید. فعالیت در توییتر برای فروش محصولات نمی‌تواند چندان مناسب باشد اما یک شبکۀ اجتماعی مناسب برای آگاهی از برند است.
  • لینکدین: برای ارتباط با کسب و کارهای مختلف، پیدا کردن همکار یا شناخته شدن در دنیای حرفه‌ای‌ها باید به لینکدین مراجعه کنید. اگر کسب و کار شما پیشرفت کرده و در بین رقبا شناخته‌ شده‌اید، از این شبکه اجتماعی غافل نشوید.

خلاصه اینکه

در این مقاله اصلی‌ترین شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده کسب و کارهای ایرانی را با هم بررسی کردیم. در انتها فراموش نکنید که کسب و کار شما نیاز به یک بسته‌بندی مناسب برای شخصیت‌دهی به برندتان دارد. این بسته‌بندی می‌تواند یک جعبه کیبوردی یا یک جعبه بالشتی و … باشد. پیواژ با فراهم کردن انواع محصولات بسته‌بندی شما را در این مسیر کمک می‌کند. برای آشنا شدن با انواع محصولات پیواژ وارد سایت شوید و پیشنهادهای متنوع بسته‌بندی را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *