بلاگ, مقالات

فروشگاههای اینترنتی و راه‌های کسب مخاطب بیشتر

فروشگاههای اینترنتی

اینترنت به نوعی دنیای امروزی ما را تعریف می‌کند. این تغییر شکل از بعد حضور غافل گیرکننده ویروس کرونا بیشتر به چشم آمد. یعنی همان روزهایی که همگی در خانه تنها می‌ماندیم و چشممان به گوشی موبایل و صفحه خبرهای هر روزه بیماری خشک می‌شد. در میان این روزهای سخت راه‌های نجات بخشی به ذهن خیلی از شما رسید که مسیر کاریتان را تغییر داد. مثلا فروشگاههای اینترنتی در دوران کرونا چندین و چند برابر شدند. فروشگاههای اینترنتی هم خرید را ساده‌تر می‌کنند و هم از خیل عظیمی از هزینه‌های اولیه جلوگیری می‌کنند. مثلا هزینه اجاره مغازه و امکانات اولیه برای فروش در این فروشگاه‌های اینستاگرامی وجود ندارد. اما چطور می‌توانیم در این فضا مخاطب بیشتری داشته باشیم؟

فروشگاههای اینترنتی  و یک خرید راحت

همه ما در دنیای مدرن به دنبال راحت‌تر کردن امور هستیم. مثلا اگر قرار باشد برای خرید یک محصول ساعت‌ها در صف باشیم و یا مثلا چند صفحه فرم پر کنیم حتما از خیرش می‌گذریم! بنابراین فروشگاههای اینترنتی باید یک خرید راحت را برای مشتریان خود رقم بزنند. یک تجربه ساده و بدون پیچیدگی تا مشتری بتواند در عرض چند دقیقه محصول مورد نظرش را پیدا کرده و آن را سفارش دهد.

مشتری را منتظر نگه ندارید

معمولا تصمیم برای خرید از فروشگاههای اینترنتی خیلی زود عملی می‌شود. اگر مشتری منتظر پاسخ از سمت شما بماند ممکن است از خرید منصرف شود و یا یک فروشگاه اینستاگرامی دیگر را انتخاب کند. بنابراین سعی کنید همیشه در اولین زمان ممکن به سوالات مشتری پاسخ دهید و سفارشش را ثبت کنید.

فروشگاههای اینترنتی

تصاویر با کیفیت و مناسب

صفحه اینستاگرام شما شبیه یک ویترین است که محصولاتتان را به نمایش می‌گذارد. در فضای رقابتی اینستاگرام هرچه تصاویر بهتر و با کیفیت‌تری را منتشر کنید، بیشتر دیده می‌شوید. به پیج‌های بزرگ و یا فروشگاههای اینترنتی رقیب سر بزنید و از عکاسی‌های آن‌ها الهام بگیرید. یک عکاسی با نور خوب و دوربین مناسب و همچنین بک گراند خوب، باید بتواند محصولتان را از زوایای مختلف به نمایش بگذارد. در این صورت مشتری راحت‌تر به شما اعتماد کرده و برای خرید محصول مردد نیست.

ایجاد یک تعامل مناسب با مشتری

رابطه درست و برخورد خوب با مشتری یکی از کلیدهای موفقیت فروشگاههای اینترنتی است. سعی کنید که همیشه سنجیده و با دقت به سوال‌های مشتری پاسخ دهید و آن‌ها را برای خرید راهنمایی کنید. برخورد خوب و یا بد شما یک نشان از برند شماست و می‌تواند روی فروش تاثیر مستقیم داشته باشد. اگر خرید محصول از طریق سایت انجام می‌شود، سعی کنید پشتیبانی خوبی ارائه دهید و مسئولیت ارسال و فروش را به طور کامل بپذیرید.

بسته‌بندی مناسب فروشگاههای اینترنتی

برای ارسال یک محصول زمان زیادی را اختصاص دهید. یک جعبه آماده مناسب بسته‌بندی محصولتان تهیه کنید و آن را با توجه به جزئیات ارسال کنید. برای مثال می‌توانید از یک نوشته با دست خط خودتان شروع کنید و یا با گذاشتن یک کاغذ کرافت به بسته‌بندی حال و هوای بهتری بدهید. برای خرید انواع محصولات بسته‌بندی می‌توانید از سایت پیواژ استفاده کنید. ما در پیواژ با تولید ۴۳ سایز مختلف از جعبه کیبوردی خیال شما را بابت پیدا کردن جعبه مناسب بسته‌بندی راحت می‌کنیم. همچنین می‌توانید روی جعبه مورد نظرتان چاپ اختصاصی از لوگو برندتان سفارش دهید. به این ترتیب بسته‌بندی شما شخصیت پیدا کرده و در بین مشتری‌ها به عنوان یک برند حرفه‌ای شناخته می‌شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.