بلاگ

قیمت در کپشن، کاری درست یا بی‌فایده؟

داشتن یک صفحه فروشگاهی با بازدهی بالا در شبکه‌های اجتماعی نکات ریز زیادی دارد. گاهی بعضی رفتارهای کوچک می‌توانند مشتری را به خریدار دائم تبدیل کرده و یا آن‌ها را از خرید پشیمان کنند. در این مقاله با هم درباره موضوع درج کردن قیمت در کپشن صحبت می‌کنیم. شما معمولا قیمت محصولاتتان را در کپشن می‌نویسید؟

تفاوت درج قیمت در کپشن و یاسوال در دایرکت با یک مثال ساده

اگر شما هم در یک کسب‌وکار اینستاگرامی فعالیت دارید، حتما درگیر این مساله شده‌اید. «بهتر است قیمت در کپشن نوشته شود یا در دایرکت به مشتری گفته شود؟» پیج‌های مختلف اینستاگرامی روش‌های متفاوتی دارند. مثل مغازه‌های خرید حضوری که روش‌های اعلام قیمتشان متفاوت است. مغازه‌هایی که قیمت‌ها را روی محصول خود درج می‌کنند و آن‌هایی که تمایل می‌دهند شخصا قیمت را اعلام کنند. معمولا مشتری در مغازه نوع اول احساس آرامش بیشتری می‌کند. با خیال راحت تمام محصولات را می‌بیند و قیمت‌ها را بررسی می‌کند. در نهایت اگر چیزی را پسندید آن را خریداری می‌کند و از مغازه خارج می‌شود. اما در مغازه نوع دوم قضیه متفاوت است. مشتری شاید دو تا سه بار قیمت‌ها را از مغازه‌دار بپرسد اما ممکن است بار چهارم خجالت بکشد و یا احساس راحتی نکند. این مشتری به دلیل نداشتن اطلاعات کامل ممکن است سخت‌تر محصول مورد نظرش را پیدا کند و بدون خرید مغازه را ترک کند.

قیمت در کپشن

چرا قیمت در دایرکت؟

البته که درج قیمت در کپشن کار را برای صاحب کسب‌وکار راحت‌تر می‌کند. به این ترتیب فقط مشتری‌هایی که قصد خرید قطعی دارند به دایرکت مراجعه می‌کنند و پیام‌های سوال پرسیدن درباره قیمت کاهش پیدا می‌کنند. اما معمولا چه دلیلی برای درج نکردن قیمت در کپشن وجود دارد؟

نوسان قیمت‌ها

بسیاری از کسب‌وکارها معتقدند با شرایط موجود در بازار نمی‌توانند قیمت‌های ثابتی در کپشن اینستاگرام درج کنند. خیلی از کسانی که در پیج‌های اینستاگرامی مشغول به کارند مجبور می‌شوند در زمان‌های کوتاهی قیمت‌ها را تغییر دهند. این موضوع به دلیل شرایط بازار و افزایش قیمت‌ها طبیعی است. در این شرایط می‌توانید قیمت‌ها را در بازه زمانی خودشان تعریف کنید. در ادامه توضیح دهید که ممکن است قیمت در خرید‌های بعدی تغییر کند و این قیمت مربوط به موجودی‌های حال حاضر انبار و مواد اولیه است. یک راه‌حل دیگر هم تغییر قیمت در کپشن پست‌های آخر است.

پیج‌های رقیب

گاهی کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند که قیمت‌های خود را از رقبا پنهان کنند. این موضوع در دنیای مجازی به این راحتی‌ها نیست. کافی است رقیب شما با پیج شخصی یا یک صفحه فیک از شما درباره قیمت سوال کند. بنابراین به این موضوع اهمیت ندهید و سعی کنید با افزایش کیفیت خدمات خود از رقبا پیشی بگیرید. درج قیمت در کپشن می‌تواند پیج شما را برای مشتری‌ها کاربردی‌تر و جذاب‌تر کند پس این امتیاز را از خودتان سلب نکنید.

قیمت در کپشن باعث کاهش اینگیجمنت می‌شود؟

گاهی به نظر می‌رسد با نوشته نشدن قیمت در کپشن مشتری‌ها مجبور به سوال پرسیدن در کامنت‌ها شده و این موضوع باعث بالا رفتن مشارکت در پست می‌شود. نکته اول این است که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند درباره قیمت‌ها در دایرکت سوال بپرسند و در نهایت کامنت پست هم افزایش چندانی نخواهد یافت. دومین مسئله هم بررسی مزیت‌های نسبی این دو گزینه است. ارزش‌هایی که گذاشتن قیمت در کپشن به پیج شما می‌دهد بیشتر از بالا رفتن خیلی جزئی مشارکت به وسیله کامنت‌های سوال از قیمت است.

سخن آخر

اداره کردن یک پیج اینستاگرامی به اندازه گرداندن یک مغازه، پیچیدگی و مشکلات خاص خودش را به همراه دارد. سعی کنید با آرامش و صبر به همه نکات دقت کنید و کم‌کم صفحه اینستاگرامی خود را در کنار محصولاتتان ارتقاء دهید. افزایش کیفیت محصول، بسته‌بندی و استفاده از جعبه آماده، بالا بردن تعداد فالوورها و … همگی از جمله عوامل افزایش فروش به شمار می‌روند. با رسیدگی به همه این عوامل می‌توانید در فرصت کمی موفق شوید. پس همین حالا شروع کنید و برای پیشرفت بیشتر کقیمت در کپشنسب‌وکارتان برنامه‌ریزی کنید. برای بسته‌بندی محصولات می‌توانید به ما در پیواژ اعتماد کنید.

پیواژ با متنوع‌ترین محصولات مربوط به بسته‌بندی، بدون محدودیت در تیراژ و با قیمت مناسب می‌تواند دغدغه‌های شما را برای بسته‌بندی محصولات برطرف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *