بلاگ

نکات ضروری برای مقابله با صدمه بسته‌بندی محصول

بسته‌بندی محصول

بسته‌بندی محصول اهداف زیادی دارد، از جمله منتشر کردن پیام برند شما، اطلاع رسانی به مردم در مورد محصول شما و محافظت از محصول حین زنجیره تامین. محافظت از محصول  حین زنجیره تامین برای شرکت تولید کننده به دلیل هزینه زیاد  اهمیت پیدا می‌کند. در واقع، شما مجبور به پرداخت هزینه جایگزینی محصول آسیب دیده و هزینه ی حمل و نقل آن محصول می شوید. برای این که بسته‌بندی محصولات حین جابجایی دچار صدمه نشود  رعایت نکات زیر راهگشا خواهد بود؛

  • از مواد محکم و مقاوم استفاده کنید

از مواد مقاوم به صورت بهینه استفاده کنید. حتی برای بسته‌بندی محصول های مقوایی نیز طیف گسترده ای از انتخاب‌ها، از مقواهای نازک تا ضخیم و محکم وجود دارد. هرچقدر که مواد بسته‌بندی قوی تر باشد، طبیعتا آسیب پذیری آن توسط یک نیروی خارجی کم تر می شود.

قطعا، شما باید تعادل بین استحکام مواد و سایر پارامترها مثل هزینه و دوست دار محیط زیست بودن  آن ها را برقرار بکنید. مواد محکم و مقاوم  به علت وزن بالایشان هزینه انتقال و جابجایی بالایی دارند. در نتیجه بهتر است که از موادی استفاده کنید که به قدر کافی محکم و مقاوم بوده تا از محصول شما مراقبت کند  و هزینه ها را نیز خیلی افزایش ندهد.

  • استفاده از مواد نگهدارنه پلاستیکی

زمانی که ماده ی مناسب بسته‌بندی را انتخاب کردید، باید به این نکته نیز دقت کنید که چه محصولی داخل آن قرار می گیرد، اگر محصول شما شکستنی است باید از یک نگهدارنده مناسب استفاده کنید تا آن را سر جای خود نگه دارد. تنها در زمانی که بسته‌بندی محصول بسیار محکم است نیاز به نگهدارنه نیست.

هنگام طراحی بسته‌بندی محصولتان، از در نظر گرفتن علائم هشدار دهنده  لازم اطمینان حاصل کنید. مواردی مثل این پیغام که بسته‌بندی  فقط در جهت بالا قرار بگیرد، یا بسته‌بندی شکستنی است، جز این موارد هستند. اطمینان حاصل کنید که پیغام های هشدار دهنده در چند وجه بسته‌بندی چاپ شوند.

بعد از این که بسته‌بندی محکم و مقاوم شما آماده شد، یک پارت آزمایشی تولید و بازخورد مشتریان خود را بگیرید. در صورت نیاز اصلاحات را روی بسته‌بندی محصولتان انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *